Asupra nevoii de instruire la schimbarea legislatiei


SGC 2002                     Aderarea la Uniunea Europeana inseamna pentru Romania aderarea la un sistem legislativ destul de larg. In urmatorii ani probabil vom asista la o asimilare masiva a legislatiei europene cel putin in domeniile situatiilor de urgenta, protectiei mediului, apararea inpotrica incendiilor, protectiei muncii. Anii 2006 si 2007 stau dovada acestei afirmatii intrucat s-au adoptat multe legi in domeniile mentionate mai sus.

                      Pentru sustinerea programului de instruire am studiat reglementarile cu aplicabilitate imediata in domeniul distributiei energiei electrice. Dupa cum stim este destul de greu sa faci un suport de curs la prelucrarea unei legi. Fiecare virgula are importanta cruciala ca sa nu mai vorbim analize semantice care in lumea noastra reclama in fapt norme/metodologii de aplicarea legii iar in unele cazuri metodologii de aplicarea metodologiilor. Probabil ca intocmirea chestionarelor ridica probleme si mai dificile. In acest context am imbinat cele doua aspecte suportul de curs si chestionarul intro lista de intrebari la care trebuie sa se raspunda pe parcursul citirii/dezbaterii actului legislativ studiat iar in final cursantul sa ramana cu un extrsa din actul studiat.

                        Metoada permite ca instruirea sa fie interactiva astfel incat sa-i creasaca atractivitatea si utilitatea. Mi s-a parut important ca pe langa ideile principale ale reglementarii studiate sa se cunoasca structura pe capitole a actelor normative care sa permita ulterior un acces rapid la temele de interes.

                         Voi face o categorie in blog: instruire personal  in care voi posta chestionarele pe care le-am intocmit. Daca exista unele scapari probabil ca vor contribui la satisfactia utilizatorului care ajunge sa le decopere si sa le corecteze. Bineinteles ca sunt interesat sa cunosc aceste scapari si sa operez corectiile necesare.

                         Imi imaginez ca noua sectiune poate prezenta interes pentru multi colegi si ca poate constitui un bun punct de plecare care sa le economiseasca efortul si timpul pentru pregatirea instructajelor.

                        Succes natural!

Etichete: , , ,

14 răspunsuri to “Asupra nevoii de instruire la schimbarea legislatiei”

  1. preotGabriel Says:

    Stimate Domnule, cum veti citi mai jos am fost ” calcat ” de
    angajatii IJSU Calarasi care inaintea sarbatorilor mari dau iama prin parohii, la cercetarea bisericilor dpdv psi-aparare civila. Trecand peste unele ineptii sustinute de acestia- pe baza legii ( de genul faceti caldura in biserica insa inainte de inceperea oficiului divin focul si jarul trebuie stinse urmand ca pe durata slujbei usile vor sta larg deschise- de aici intelegem ca in situatia unei biserici rurale, incalzite mai mult psihologic cu o soba micuta este indicat sa nu mai facem deloc focul in biserica; sau de constatarea lipsei anuntului ca „in biserica nu se fumeaza”) s-a ajuns la nelipsitele avertismente privind nerespectarea art 19 lit. a si g din legea 307. Ajungand la dumneavoastra am gasit un chestionar foarte interesant asupra OMAI 163 pe care il voi folosi la asa numita instruire a cantaretului bisericesc- singurul angajat alaturi de mine. Sunteti bun sa-mi creionati modul in care se rezolva practic art 19 lit a si g, ca alaturi de stingatoare, sigurante calibrate si lampa exit sa fim cat de cat in legalitate? Va multumesc mult.

  2. stoianconstantin Says:

    Ma documentez si va raspund pe email. Ma bucur sa va pot ajuta!

  3. viasu Says:

    Ati facut un lucru excelent, Teste si raspunsuri.Multa sanatate

  4. NEAGU MARIN Says:

    M-ar interesa sa ma documentez pentru a face instructiuni proprii pentru
    tehnician electronica , agent de vanzari , programatori ,analist programatori , dar nu stiu de unde ? Ma pute-ti ajuta . Intrebarile la care a-ti afisat raspunsurile unde le gasesc . Va multumesc

  5. stoianconstantin Says:

    Salut Marin,
    Mai navigheaza pe blog. Dupa ce te vei familiariza vei gasi tot ce cauti. Daca nu reusesti spune-mi

  6. Florin Tg.Mures Says:

    Stimate D-le Stoian

    Lucrez in domeniile mentionate de Dvs in testele tip grila, cam de 20 ani. testele sunt bune doar ptr.a fi aplicate conducatorilor de sectoare, pentru ca in cadrul testelor de verificare anuala sau cele la angajare, ca si sugestie, ar tebui sa fie mai amestecate,adica cele de SSM intr-un singur test cam de 20 intrebari, iar cele cuprinse in SU in altul.Dar oricum este bine, ptr.ca cei interesati sunt capabili sa isi aranjeze ei aceste lucruri. Totusi sunt nelamurit in ceea ce priveste revizuirea COR-ului in 2008, nu apare titlurile de inspectori SSM desi legea este schimbata din 2006.In urma cursurilor facute am obtinut un certificat pe care il consider 0, intru-cat la activ mai aveam 2, unul din 1989 iar altul din 1997.Deci, obligativitatile sunt doar a lua cineva doar niste bani.
    As dori niste detalii in domeniul SU – PSI cu privire la evaluarile nivelurilor de risc de incendiu.
    Toate cele bune si BAFTA in continuare

  7. stoianconstantin Says:

    Salut Florin,

    Intrebarea cu nivelurile de risc excede nivelul meu de informare in domeniu! Cred ca sunt persoane instruite si autorizate pentru astfel de evaluari.
    Poate primesti raspuns de la alti cititori ai articolului!
    Cu stima
    SGC

  8. Gramaticu iulian Says:

    Vedeti Ordinul 170/2008 al MMFES !
    Inspector in domeniu SSM cod COR 315219

  9. ELLA M Says:

    Mai rar gasesti un om cu adevarat in ziua de astazi!
    Ati venit in sprijinul si al meu !
    Am avut anul acesta vreo 12 controale de la inspectoratul scolar.
    Colega care mi-a facut vreo 60 de reclamatii pana acum mi-a facut surpriza sa mai faca vreo 10 reclamatii si la ITM.
    Toate controalele au fost finalizate f bine
    Dar mereu iti poti imbunatati activitatea, mai ales daca ai un astfel de coleg in scoala.
    Poate ii vine ideea sa faca reclamatii si pe la cei de la situatii de urgenta
    Asa ca imi folosesc materialele pe care ni le-ati oferit.
    Multumesc mult!

  10. stoianconstantin Says:

    Salut Ella M

    Ma bucur ca ai reusit sa gasesti informatii utile pe blog. Pot sa iti spun ca ideea de a publica chestionarele pe blog mi-a venit dupa ce le-am oferit in cadru firmei mele si au fost primite cu indiferenta desi muncisem la ele 2 saptamani si mi s-a parut normal sa nu mai fie si alti colegi obligati sa faca acelasi lucru.
    Dupa ce le-am publicat pe blog am avut satisfactia sa constat ca au fost bine primite si au fost utile multor oameni.
    In legatura cu reclamatiile ce sa zic, daca au trecut de 10 cred ca se poate vorbi deja cel putin de pasiune daca nu chiar de boala psihica.
    Daca reusim sa vedem o oportunitate in fiecare situatie atunci cred ca deja ti-ai dat seama ca te-a motivat suplimentar sa faci performanta in domeniul instruirilor!
    Tinem legatura in continuare.
    SGC

  11. LAURA Says:

    Buna. Interesante chestionarele, asa o sa- mi insusesc mai bine ordinu si legea. Am un control saptamana viitoare de la ISU si am Planificarea exercitiilor si aplicatiilor de interventie al Serviciului Voluntar SU( lucrez in primarie ca sef SVSU de 1 an doar), am gasit model de evidenta exercitiilor. Dar nu stiu ce documentatie imi trebuie daca am trecut:
    – simulare incendiu: la Scoala si Primarie si exercitiu evacuare operator economic;
    Alarma publica doar daca vin cei de la ISU o pot programa,si daca nu atunci ce documentatie trebuie sa am. Daca imi puteti trimite pe adresa de e-mail laly_simona@yahoo.com. Daca nu macar unde sa caut despre asa ceva.
    Multumesc.
    Bafta in continuare

  12. stoianconstantin Says:

    Salut Laura,

    Nu prea am raspunsurile cautate de tine. Am facut si eu cateva chestionare cu reglementarile in fata pt pregatirea unor instructaje. De coordonarea activitatilorde aparare impotriva incendiilor si de pregatirea pentru situatii de urgenta se ocupa un departament specializat.
    Poate capacitezi un raspuns de la alti utilizatori ai blogului.
    Succes!
    SGC

  13. nick ghin Says:

    Multumesc pt bunavointa dv !
    Sunteti un om de bine !
    Sa fiti si sa ramaneti in continuare la fel !
    Sa va dea Domnul sanatate !
    ng

Lasă un comentariu