2017 vine cu un nou regulament de autorizare a electricienilor


SGC 2010

Iacob Mihai Says:

S-a publicat in M.O. din 5.01.2017″Ordin ANRE 116/2016″. Au disparut #RTE din nomenclatorul ANRE. #Autorizatiile emise raman valabile pana la expirare.

Prin amabilitatea dlui Iacob Mihai avem #Ordin ANRE 116/2016 inainte de publicarea lui pe site http://www.anre.ro:

Ordin-anre-116_2016 privind aprobarea Regulamentului privind autorizarea electricienilor, verificatorilor de proiecte, responsabilor tehnici cu executia, precum si a expertilor tehnici de calitate si extrajudiciari in domeniul instalatiilor electrici

Referinte la RTE in art 1 si la art 45

autorizarea-rte-art-1-alin-4iautorizarea-rte-art-45-alin-1-si-alin-4i

O modificare interesanta!

autorizatia-de-electrician-se-emite-pe-termen-nelimitat-cu-vize-odata-la-5-ani

Probabil ca Dvs veti descoperi si alte prevederi interesante si/sau care necesita clarificari/dezbateri

Pe problematica schimbarii reglementarilor privind RTE si Expeti Th de calitate extrajudiciari citesti si articolele urmatoare care au si comentarii interesante:

Cladire vs instalatie

Ordin 1895/31.08.2016 referitor la autorizarea si activitatea Responsabililor Tehnici cu Executia

Anunțuri

Etichete: , , , , , , , , , ,

45 răspunsuri to “2017 vine cu un nou regulament de autorizare a electricienilor”

  1. Sava Roberto Says:

    Ok . Daca calitatea de electrician autorizat este definitiva s-ar putea presupune ca legitimatia mea emisa in 2006 obtinuta in conditiile de atunci insotita de celelalte documente ptr viza periodica , mi-ar asigura din nou calitatea de electrician autorizat! E corecta afirmatia mea?!

    • stoianconstantin Says:

      „Rezon” prudent! Treceti la fapte si interpelati ANRE pe acest subiect.
      SGC

    • Sava Roberto Says:

      Da , anticipasem acest raspuns . Le-am scris celor de la ANRE in acest sens . Cand soseste vreun raspuns o sa-l fac disponibil aici
      Pe blog

      Cu stima,
      Roberrto Sava

    • stoianconstantin Says:

      Multumim si noi „anticipat”!
      Sper sa primiti un raspuns favorabil!
      Cum mai e viata la mare?
      SGC

    • Sava Roberto Says:

      Avem o grija sporita fata de stabilitatea si functionarea SEN in conditii care nu sunt asa de favorabile

    • stoianconstantin Says:

      Succes!
      Toate cele bune!
      SGC

  2. Xart Cross Says:

    La mulți ani și sănătate deplină!
    Spor în tot ceea ce vă doriți și un bilanț ne-așteptat de bun în viitor!

    Cred că, în domeniul proiectării de arhitectură, acest regulament are un impact pozitiv și nu complică demersurile de autorizare și execuție a unui obiectiv. Să sperăm că legislația în vigoare se va simplifica și va facilita eficiența în proiectare!

  3. mihai coricovac Says:

    Buna ziua.
    Am si eu o intrebare pe care daca doriti v-as ruga sa o lamuriti.

    Eu sunt autorizat gr. IIA si IIIB si legitimatia mea este valabila pana 19 iulie 2019.

    Noul regulament vorbeste despre adeverinta de autorizare eliberata de ANRE si care va fi vizata si are un model aratat acolo.

    Sa inteleg ca trebuie sa ne prezentam la ANRE pentru schimbarea legitimatiei cu adeverinta?

    Multumesc!

    • stoianconstantin Says:

      Mai este timp sa ne lamurim. Va spun la anul cand probabil voi trai acesta experienta!

      ANRE nu are un sediu cu spatii prea generoase! Daca nu se mai fac poze iar baza emiterii/vizarii adeverintei s-ar putea rezolva si prin corespondenta. (Improvizez, inca n-am citit decat „in diagonala” Ordinul!)

      Banuiesc ca daca in Ordin nu sunt detalii organizatorice acestea vor fi oferite pe site ANRE
      SGC

  4. Marius Serban Says:

    Domnul Stoian, daca sunt autorizat in 2013 ( consecutiv), mai trebuie sa dau examen in 2018? Sau trebuie vizata legitimatia? Multumesc.

    • Iacob Mihai Says:

      Buna ziua,
      Pentru domnul Serban: nu trebuie sa dati examen din nou, ci doar sa solicitati adeverinta de electrician autorizat de acelasi nivel.

      Cat priveste pe domnul „Xart Cross” va inselati amarnic:

      Nu s-a simplificat nimic din contra cu aceste doua ordine respectiv Ordin MDRAP_1895/2016 si Ordin ANRE 116/2016 pentru instalatii electrice complexitatea problemelor birocratice si de interpretare cel putin s-au dublat.

    • stoianconstantin Says:

      trebuie vizata autorizatia.

    • Constantin Says:

      Art 45 (4) La expirarea legitimatiilor de electrician autorizat, respectiv de verificator de proiecte in domeniul instalatiilor electrice tehnologice sau de expert tehnic de calitate si extrajudiciar in domeniul instalatiilor electrice tehnologice, calitatea conferita de acestea nu se pierde,

      In aceasta situatie autoritatea competenta emite adeverinte in locul acestor legitimatii, la cererea titularului, in coditiile art 16, respectiv 17 si art 18.

      Cererea se transmite la autoritatea competenta impreuna cu documentele prevazute la art 16 alin (3), resspectiv art 17 alin (5) si art 18 alin (5)cu cel putin 60 de zile inainte de data expirarii legitimatiilor, dar nu mai mult de 120 zile inainte de acesta si se solutioneaza in cadrul celor doua sesiuni de autorizare stabilite de ANRE.

  5. raducuilie Says:

    La multi ani!

    Dle Stoian, personal, am o nelamurire:

    de ce noi, cei autorizati cu gradul IIA, care proiectam instalatii electrice nu avem dreptul la a da examen de verificator sau responsabil tehnic cu executia?

    Stiu ca nu dvs conduceti ANRE si ca nu influentati mersul acolo dar cel putin de idei am vazut ca la dvs pe blog lumea vorbeste deschis in acest domeniu.

    Am cel putin 4-5 intamplari aiurea cu verificatori care erau mai mult interesati de bani decat de ce desenasem si calculasem eu in acele proiecte. (Nu bag in aceiasi oala toti verificatorii de proiecte, am intalnit si persoane corecte.)

    Ca si studii avem aceleasi domenii dar ne „omoara” vechimea in MT si binenteles obtinerea gradului IIIA. Ce are a face una cu alta?

    Eu ma refer la faptul ca ar trebui si la verificatori sa fie ca si la electricienii autorizati: pe grade. Pana la a II-a sa fie un palier si apoi III-ul si IV-ul. Asa, pe varianta generala nu se rezolva nimica.

    Multumesc !

    Spor in ceea ce faceti!

    • stoianconstantin Says:

      La multi ani!

      Sa vedem ce opinii capaciteaza tema pusa in discutie de DVs.

      SGC

    • Iacob Mihai Says:

      Buna ziua’

      Lumea nu a observat, dar si problema verificatorilor este modificata prin „Ordin ANRE 116/2016”

      Practic verificatorii de proiecte ANRE vor putea verifica doar proiecte pentru instalatii tehnologice?!. Se da si o definitie , dar este atat de confuza ca nu se intelege nimic.

      Eu intrevad ca verificatori de proiecte electrice vor fi doar oameni cu facultatea de instalatii din cadrul Universitatilor de constructii (ISC_ul este plin de acesti specialisti).

      Eu cunosc cativa din acesti oameni din diferite centre universitare. Cum am mai afirmat stiu sa deosebeasca cablurile dupa diametru si culoare iar echipamentul dupa materialul carcasei. Eu personal nu am intalnit pe cineva care nici macar nu putea citi o schema monofilara, sa nu mai spunem de altceva mai sofisticat.

      Dupa ultimele reglementari ISC si ANRE se legifereaza verificatorul MDRAP (fostii MLPAT).

      Acolo examenul se sustine oral, se discuta doar legislatie cu tot felul de cifre, pe care ei le stiu pe de rost (doar au elaborat reglementarile) si te intreaba pana te infunda.

      Nu exista o norma dupa care sa fii examinat. Stiu pe cineva de la Iasi care este verificator MDRAP si este absolvent de Politehnica (electrotehnica) in rest sunt cu facultatea de instalatii fara sa fie macar electricieni autorizati ANRE.

      Am avut un asemenea individ la un proiect complex in care instalatiile electrice erau de 15 milioane de lei noi (a treia statie de epurare ca investitie si complexitate din tara).

      Cat priveste de unde incepe posibilitatea de a deveni verificator (in opinia mea) consider ca norma este buna (de la IIIA). Eu am intervenit pe site_ANRE in februarie 2013 si s-a coborat la IIIA ca se propusese doar IVA. Dar acum s-ar parea ca acest aspect a devenit istorie.

      Toata lumea va solicita doar verificator MDRAP din care sunt foarte putini (examenul se trece pe doar pe pile).

  6. Iacob Mihai Says:

    Buna ziua,
    A aparut „Ordin nr 116/2016 ANRE pe site, dar nu la sectiunea de ordine ANRE ci la sectiunea informatii autorizare electricieni.

    Au modificat deja si continutul site-ului.

    In continuare v-am atasat „Anexa nr 10 la Regulamentul de autorizare RTE_ISC nr 1895/2016”.

    Intamplator am citit aceasta anexa si la litera „g” se solicita ca in adeverinta medicala sa specifice ca solicitantul poate lucra la inaltime.

    Deci ISC nu mai primeste la examen decat oameni pana la o anumita varsta.

    Se stie ca poti fi parasutist profesionist de la o anumita varsta medicina muncii nu mai elibereaza adeverinta de „apt la inaltime”.

    Deci iata anexa nr 10 din Ordin MDRAP nr 1895/2016.

    Anexa Nr. 10 la Procedură

    CERERE
    pentru preschimbarea atestatelor și a legitimațiilor aflate în perioada de valabilitate de responsabil tehnic cu execuția

    1.Subsemnatul(a)………………………………………………, CNP

    de profesie ………………………………………….., născut(ă) la data de în țara ……………………………, județul ……………………………, localitatea ……………………………………………… , domiciliat(ă) în județul/sectorul …………………………………, localitatea ……………………………………….., str. ……………………………………………………………………., nr. ……………, bl. …………., sc. ……, et. ……, ap. ……….., posesor al documentului de identitate ……… seria ……….., nr. …………………………, eliberat la data de ………………………………………, cu valabilitate până la data de ………………………………, solicit preschimbarea atestatului/atestatelor și a legitimației/legitimațiilor de responsabil tehnic cu execuția emis/ emise pentru domeniul/domeniile …………………………,

    2. În susținerea cererii anexez următoarele documente:

    a) act de identitate, în copie;
    b) atestatul sau atestatele în valabilitate, în copie;
    c) legitimația sau legitimațiile în valabilitate, în copie;
    d) ultima recomandare (pentru fiecare domeniu/subdomeniu atestat) emisă de ISC, cu număr de înregistrare și dată, în copie;
    e) memoriu de activitate cu lucrările supervizate;
    f) document de plată a tarifului pentru emiterea autorizației și legitimației preschimbate (pentru fiecare domeniu/subdomeniu atestat), în original;
    g) adeverință medicală eliberată de medicul de medicină a muncii care să ateste posibilitatea fizică și psihică a candidatului de a practica servicii de responsabil tehnic cu execuția, inclusiv lucru la înălțime;
    h) 3 fotografii recente color, format 3/4 cm.

    3. În prezent îmi desfășor activitatea în cadrul …………………………………., unde am funcția de ………………………………………………, cu sediul în țara …………………….………………………., județul/sectorul……………………………., localitatea …………………………………, str. …………………………………, nr. …………, telefon/fax ………………………………, e-mail …………………………………………. .

    Declar pe propria răspundere:

    |_|sunt de acord/|_| nu sunt de acord ca numărul/numerele de telefon și adresa/adresele de e-mail menționate mai sus să fie publicate pe site-ul Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C. (Bifați una dintre cele două variante.)

    4. Autorizația și legitimația le voi ridica de la ……………………………………………………………………………..

    Data Semnătura

    • raducu ilie Says:

      Eu am facut acele observatii referitoare la gradul al II – lea ca fiind un posibil palier bazandu-ma pe interactiunea RTE-istilor cu proiectele electrice din aceasta grupa. Un RTE-ist care are grupa a III A si care a obtinut aceasta grupa lucrand in MT a interactionat mai putin spre deloc in ultimii 10 ani cu ceea ce noi cei cu grupa a II a suntem obisnuiti zi de zi.

      Poate si de aceia – 80 % din ei nu stiu sa citeasca schitele, repeta aceleasi chestii folosind cu truda „copy paste” in proiectele vizate si la partea de santier putini sunt cei care ar dori vreodata sa vina pe acolo. Am incercat sa trimit si la cei de la ANRE dar … nimic. Repet ce am afirmat in prima interventie: nu toti RTE-istii sunt la fel dar te intalnesti destul de rar cu cei 15%.

      Imi este destul de greu sa imi imaginez pe cineva de o anumita varsta urcandu-se cu mine la o anumita inaltime ca sa verifice ce si cum exista in instalatia respectiva. Poate si de aceia ar trebui revazuta intreaga procedura si sa nu se ajunga ca aceasta profesie sa fie dedicata doar unui anumit segment.

  7. Iacob Mihai Says:

    Buna ziua,
    Intrati pe site_ul MDRAP si vedeti conditiile de a deveni Verificator de proiecte.

    Sincer eu in ultimii 5 ani nu am intrat. Acum cinci ani nu se solicita autorizare ANRE pentru a fi verificator de proiecte MDRAP. Acum toata lumea va solicita verificator MDRAP deci acolo trebuie vazut care sunt cerintele.

    In ceea ce spuneti dumneavoastra cu complexitatea proiectelor aveti perfecta dreptate, cele mai complexe sunt proiectele din instalatiile industriale.

    Totusi daca va uitati in legea calitatii sa vedeti ce verifica verificatorul veti constata ca totusi ar trebui sa aiba ceva cunostinte si de MT. Nu spun sa fie electrician autorizat si acest lucru nu este la indemana tuturor intrucat nu au cum sa elaboreze proiecte intro firma de gen sau alte conditii.

    La fel ca toti ceilalti responsabili cu reglementarea din Romania si ANRE a transat problema simplu_autorizat ANRE III A.

  8. Sava Roberto Says:

    Buna ziua,

    Am primit raspunsul de la ANRE prr legitimatie obtinuta in 2006 , nu ma incadrez in prevederile noului ordin. Trebuie sa dau examen nou ptr a beneficia de prevederile regulamentului.

    Cu stima

    • stoianconstantin Says:

      Imi pare rau! Va trebui sa consumati ceva timp si bani pentru pregatirea examenului!
      Daca va pot ajuta cu ceva va rog sa imi comunicati!
      SGC

  9. Sava Roberto Says:

    Multumesc mult. In momentul de fata nu am hotarat nimic.

    Anterior a fost un document ce a facilitat conditiile de eligibilitate cand eram responsabil cu executia lucrarilor. Totodata mi-a fost utila pregatirea ptr examen , in ceea ce priveste cunsotintele acumulate si aplicabilitatea in practica.

    Si in momentul de fata ma ajuta , atingand tot spectrul in analiza tehnica a executie proiectelor si completitudinea documenteleor, normativelor si prescriptiilor.

  10. Iosif Iulius Says:

    Buna seara,
    am nevoie de ajutorul dumneavoastra.

    Activez intr-o multinationala, si sunt responsabil pe parte de mentenanta de mecanici si de electricieni.

    In prezent am un „conflict” cu compartimentul de resurse umane care imi cere ca toti electricienii sa fie autorizati ANRE, eu opunandu-ma, stiind ca intr-o organizatie care nu executa lucrari de instalatii electrice, doar intretine si repara utilaje, este suficienta autorizarea interna, pe baza pregatirii electricienilor.

    Rog sa m-a ajutati cu o baza legala cu care sa-mi sustin punctul de vedere, sau sa-mi spuneti daca gresesc in rationamentul meu.
    Multumesc !

    • stoianconstantin Says:

      Cred ca v-ar ajuta Ordinele ANRE 116/2016 ref autorizare electricieni si Ord 45/2016 rej atestare agenti economici pt executare de lucrari in SEN. Ordinele le gasiti pe site http://www.anre.ro

      Optiunea voluntara a Companiei Dvs poate fi ca tot personalul sa fie autorizat ANRE.

      ANRE nu pretinde insa acesta generalizare nici macar pentru operatorii SEN sau pentru unitatile de constructii-montaj care activeaza in retelele de distributie sau de transport din SEN.

      Succes!

    • Iacob Mihai Says:

      Buna ziua,
      Exista o problema ,care domnul Stoian Constantin nu a accentuat-o.

      Daca firma dumneavoastra are si echipamente de MT , la care trebuie facute manevre, mentenanta, este musai sa aveti personal autorizat ANRE pentru astfel de lucrari respectiv IIIB. Daca nu aveti va trebuie un contract cu o firma atestata ANRE.

      Deja s-a creat o nisa pe acest domeniu, unii oameni traisc din asta, nu prea bine, dar traiesc. Mai ales cei care au fotovoltaice, eoliene de mica anvergura, si-au facut contracte cu firme atestate ANRE C2A pentru manevre si mentenanta.

      In concluzie conducerea dumneavoastra stie ceva.

  11. marina Says:

    Buna ziua,

    Am o nedumerire referitoare la art.45…Persoanele autorizate ANRE ca RTE de la care autoritati competente pot solicita preschimbarea legitimatiei ANRE cu documente de autorizare emise de acestea?

  12. cighirean Says:

    as dori raspunsuri la intrebarile( 195;228;229;230;240;241;242;243) de norme tehnice gr. II, MARTIE 2017.

    • stoianconstantin Says:

      V-am trimis deja ce am avut!
      Daca mesajul se adreseaza altor utilizatori ai blogului sper sa reusiti sa primiti raspunsurile cautate!
      SGC

  13. rada adrian Says:

    mie mi-a expirat acum legitimatia de 2 A+B, avand in vedere ca am si 3B cu data de expirare 2020 la reinoire mi-au dat o hartie 2A ,3B cu expirare in 5 ani de acum. in concluzie am mai castigat 2 ani la 3B si de acum ma duc doar o data la 5 ani la vizarea hartiei (care apropo este o coala a4 )

    • stoianconstantin Says:

      Era necesara o aliniere a termenelor de valabilitate. Era mai elegant formatul vechi de autorizatie. Editarea formatului nou costa probabil mai putin!
      Succes!
      SGC

  14. Siomion Nicusor Says:

    Buna ziua,
    In noul Regulament, la Art 30 spune ca proiectele cu Pi > 30 kW se pot face doar daca se detine un Atestat emis de ANRE.
    In Anexa la Ordinul ANRE nr. 45/2016, la conditii minime de personal (Anexa 5), zice ca firma care face proiecte (atestat de tip Bp) trebuie sa aiba min 2 angajati cu grad IIA.
    Aveti vreo idee cum s-ar putea indeplini aceasta conditie pentru un simplu PFA?
    Multumesc.

    • stoianconstantin Says:

      Trebuie citite ambele regulamente de atestere firme si de autorizate electricieni si coroborate prevederile.
      SGC

  15. SorinV Says:

    Buna ziua,
    Daca am autorizaatia IIIB valabila pana in iulie 2018 si autorizatia IIA valabila pana in decembrie 2019, atunci trebuie sa fac de doua ori cursul?

    Multumesc!

    • stoianconstantin Says:

      La prima prelungire vi se vor unifica termenele!
      SGC

  16. Chiosa Mihail-Gabriel Says:

    Buna ziua!
    In noul ordin ANRE (nr.116/2016) se specifica la conditiile SSM pentru functionarea unui PFA faptul ca electricianul autorizat „respectă legislația în domeniul securității și sănătății muncii, în cazul lucrărilor de executare și verificare de instalații electrice ” – art.30, lit b), alin iii).
    In vechiul ordin se specifica tot pentru functionarea PFA faptul ca electricianul autorizat „deține cursuri în domeniul securității și sănătății muncii”, iar intr-un ordin si mai vechi (nr. 25/2007) se specifica faptul ca electricianul autorizat „este titular al unui act de abilitare (diploma, certificat, atestat etc.), conform prevederilor legale, in domeniul securitatii si sanatatii in munca”.
    De ce s-au relaxat aceste conditii in domeniul SSM si care sunt conditiile SSM de urmat pentru un PFA nou in 2017?
    Va multumesc.

    • stoianconstantin Says:

      Foarte la obiect intrebarea si admirabila documentarea prealabila!
      Astept si eu un raspuns de la o persoana avizata!
      SGC

  17. stelica z Says:

    Am o problema cu un DALI iluminat public.

    Mi s-a cerut sa fac expertiza la corpul de lampa din care sa arat ca este imbatranit si nu mai functioneaza corespunzator.

    Am facut expertiza si a fost contrasemnata de un expert tehnic autorizat ANRE, iar beneficiarul nu este de acord cu acest expert solicita expert MLPAT.

    Va intreb este necesar si expert MLPAT.

    • stoianconstantin Says:

      Raspunsul corect este: nu stiu!

      Insa stiu ca exista opinii divergente legate de competenta de autorizare a MLPAT si a ANRE. La un moment dat ANRE si-a arogat unilateral niste drepturi de autorizare peste toate tipurile de instalatii si retele electrice fapt nerecunoscut de MLPAT / ICS care si-au continuat propriile autorizari.

      Probabil ca vb de o expertiza extrajudiciara. Chiar si in cazul uneia judiciare este dreptul beneficiarului de a contesta si de a cere contraexpertize. In prima faza o face pe banii lui! Daca are dreptateisi poate recupera banii.

      Inseamna ca Dv nu ati fost convingator si/sau omul spera sa obtina alt raspuns prin contraexpertiza.

      Asta e viata!
      SGC

  18. pirvu vasilica Says:

    inteleg ca pentru obtinerea adeverebtei de electrician autorizat pretul este jumatate din pretul tarifului de examinare (pentru gr 1.2 125 ron eu nu am gadsit contul ANRE pentru a plati prin posta

    • stoianconstantin Says:

      Dati un telefon la ANRE sa va lamuriti! Tel: 021-327.81.27
      Pe pagina de web: scrie „Contul ANRE este RO98TREZ70020F160300XXXX deschis la ATCPMB (Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti), CUI 11514848”
      SGC

  19. Bradea Calin Alexandru Says:

    buna ziua! am fost autorizat ANRE 2B dar mi-e expirata din anul 2013…va rog mult sa imi spuneti cum pot intra din nou in posesia ei;;multumesc anticipat!!

  20. Dan Munteanu Says:

    Buna ziua,
    Daca legitimatia ANRE imi expira in decembrie 2017, pot sa o mai prelungesc in termenul de valabilitate fara sa dau examen?
    Am vazut acum pe site-ul ANRE ca sesiunea e in curs, ins inscrierile au incetat in data de 22.09.2017

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: