L 20 kV configuratii inedite 2!


SGC 2010 Cablurile de iesire dintr-o statie de transformare au lungimea de cca 500 m l. Campul de separatoare de linie si de bucla este acum amplasat in mijlocul unei livezi/gradini. Proprietarul isi manifesta activ nemultumirea fata de acesta „mostenire”.

Pentru reducerea necesitatii de acces pe respectiva proprietate si pentru operativitate in curtea statiei s-a realizat urmatoarea configutatie a Lmt:

IMG_1064

Poza este facuta in timpul executiei lucarii de reconfigurare a iesirilor din statia de transformare. Fiecare stalp care are cabluri pe el reprezinta un circuit. Cablurile au fost sectionate capetele lor ridicate pe stalp unde sunt intregite prin separatorul de linie. S-au asigurat si conditii de montare a separatoarelor de buclare la statie.

Nu faceti „zumm” pe legaturile de intindere. Toate CLAMI sunt montate gresit! Din „ratiuni” care tin de un exces de originalitate unitatea de CM a executat lucrarile respective cu pram-istii!!

Va recomand sa cititi pe blog si:

LEA 20 kV configuratii inedite 1!

UNIMEC, Stalpi Metalici Zabreliti pentru LEA mt _actualizare 4

Profil standardizat pentru culoarul de siguranta LEA 20 kV

Necesitatea culoarelor de siguranta LEA 20 si 0.4 kV defrisari si decoronari

LEA versus LES

PTA cu racord in LES 20 kV

Coexistanta LEA cu pasarile practica internationala

Lucrari in apropierea LEA aflata sub tensiune

Situatii “atipice” din LEA mt

Servituti induse de retelele electrice proprietatilor private. Studiu de caz LEA 20 kV amplasata in zona drumului

LEA mt cerinte tehnice

Cerinte tehnice pentru LEA mt: chestionar pentru verificarea cunostintelor

Separator versus intreruptor telecomandat pentru buclarea a doua LEA mt

Lucrul sub tensiune in LEA 20 kV

Abordarea intretinerii culoarelor de siguranta LEA ca problema de comunicare

Lucrul dupa ureche compromite orice tehnologie!

Descrierea tehnologiei de construcţia şi exploatarea LEA 20 kV cu conductoare preizolate (partea 1)

Studiu de caz privind cerintele tehnice impuse conductorului preizolat XLPE destinat constructiei LEA 20 kV (partea 2)

Tehnologii moderne de constructie LEA 20 si o.4 kV

LEA 20 kV tehnologii de ultima generatie

LEA 20 kV conductoare preizolate tehnologia PAS

Intreruperea nulului in LEA jt genereaza supratensiuni

LEA jt performante: cerinte tehnice

Chestionar pt sondajul de opinie privind protectia LEA JT

Experienta promotorilor utilizarii cablului universal 20 kV la constructia LEA mt

Unimec: cleme si armaturi pentru LEA 20 kV cu conductoare torsadate

UNIMEC: cleme si armaturi noi pentru LEA 0.4 kV

Poze LEA 20 kV realizata utilizand conductor torasadat IPROEB

Coexistenta cladirilor cu LEA mt realizata cu conductoare torsadate mt – studiu de caz 1

Coexistenta drumurilor cu LEA mt realizata cu conductoare torsadate – studiu de caz 2

Coexistenta cailor ferate cu LEA mt realizata cu conductoare torsadate mt – studiu de caz 3

LEA mt cu conductor torsadat by Valoris

Mansoane in axul LEA cu conductor torsadat mt

Buturugile si LEA 110 kV

Reparatia unor fundatii LEA 110 kV (1)

Indrumar de proiectare si executie LEA mt cu conductoare torsadare 1LI-Ip4/17-2012

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 răspunsuri to “L 20 kV configuratii inedite 2!”

  1. Incze Andras Says:

    Care ar fi fost solutia eleganta ?

    • stoianconstantin Says:

      Buna intrebare!

      Nu stiu!

      Solutia eleganta e un mix intre obiceiurile locale, preocuparea pentru aspectele de electrosecuritate, constrangeri financiare, spatiul disponibil si aspecte legate de estetic si de poluare vizuala.

      Am utilizat cazul pentru a scoate in evidenta:

      – obiceiul local de amplasare a separatoarelor de racord vertical pe stalpul din axul LEA
      – utilizarea STEPnO (cu CPL!) in axul unei LEA
      – ca in cazuri obligate (as accentua, obligate) putem adopta masuri de reducere a numarului de stalpi

      De exemplu n-a intreba totusi de ce a fost necesar sa amplasam atet de aproape separatoarele de sectionare (st1) si de bucla (st2) cand in ambele cazuri in amonte spre statii sunt inca multi stalpi pe care s-ar fi putut monta fara costuri suplimentare acesta separatoare? In plus se reducea mult probabilitatea de a fi confundate!

      Personal incet, incet ma conving ca LEA in localitati nu au viitor cel putin nu asa cum adesea sunt acum: ramase nesistematizate inglobate in curti ingradite. Sper sa ajungem suficient de bogati incat sa ne permitem sa ne ingropam retelele in localitati.

      Nu sunt nici retelele in LES o mare fericire, vin insotite de o serie de neajunsuri dar cel putin dispare poluarea vizuala se reduc zonele de protectie si de siguranta. E drept ca aceste „plusuri” ne costa atat la PIF cat si ulterior in caz de reparatii, reconfigurari, extinderi sau noi racordari. Punctual costurile cresc de 3-5 ori fata de solutia in LEA dar vom fi si noi „in randul lumii” si vom avea retele in cablu. Suplimentar retelele in cablu presupun mult mai multa disciplina urbanistica decat LEA care „se apara si singure” si pot fi mai greu ignorate!

      „Dorel” va fi mai trist cand se va finaliza trecerea LEA in LES in intravilanul localitatilor!

      Daca ar fi sa nu am constrangeri as prefera in cazul concret o varianta LEA cu 6 stalpi sau asa cum remarca Marian as utiliza un punct de conexiuni cu post de transformare inglobat un PTAb cu 3 celule de linie si o celula de transformator

  2. Incze Andras Says:

    Cine platea lucrarea de stramutare a separatoarelor de bucla ?
    OD sau proprietarul terenului ?

    As vrea sa vad aceea disciplina urbanistica 😀 Mi-am adus aminte de ce a povestit cu ani in urma o Sursa legat de LES si autorizatii. Peste traseul unui LES intr-o portiune s-a construit ceva betonat, fara avizul OD, doar cu avizul primariei, iar cablul s-a defectat chiar undeva in portiunea cu pricina, insa era si un caz contra cand OD nu a primit ceva autorizatie tot legat de LES de la primarie in aceeasi localitate. Sau alt caz, la Dej undeva in vecinatatea combinatului de celuloza si hartie la triajul CFR in cadrul unei lucrari era nevoie de sapatura. Au contactat pe cei de la combinat, daca nu au acolo cablu, conducta ceva amplasat subteran in zona de lucru, au primit raspunsul ca nu au nimic si se poate sapa linistit.
    Bineinteles ca era un LES 6 kV de alimentare al statiei de pompare prin care primea combinatul apa, l-au deteriorat si apoi scandal.

    Pana ce se trece de la LEA la LES ma tem ca este inca muuult. Deocamdata doar acolo se face unde este strict necesar, nu prea sunt fonduri in plus.

    • stoianconstantin Says:

      S-au montat unele suplimentare la statie, evident pe banii OD. Sunt cazuri cant trebuie utilizate separatoarele de buclare din „gradina”. Nu se poate renunta la ele!

      In rest ai dreptate: da disciplina urbanistica la romani si da trecere LEA in LES ca in speta cu disciplina!
      SGC

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: