Regulament de acreditare a producatorilor de ee SRE pt aplicarea sistemului de promovare prin certificate verzi


Aveti link-ul prin care puteti accesa textul Ordinului 42/20.10.2011 de aprobare a Regulament de acreditare a producatorilor de ee SRE pt aplicarea sistemului de promovare prin certificate verzi: Ord 42 11_RegAcredProdEsreV_MO0770

Regulamentul a fost descarcat de pe site www.anre.ro si afost publicat in MO 770/01.11.2011

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 răspunsuri to “Regulament de acreditare a producatorilor de ee SRE pt aplicarea sistemului de promovare prin certificate verzi”

  1. Dinu Says:

    Din cate am citit in regulament, se poate acredita un sistem de producere energie regenerabila si de o persoana fizica, ceea ce ma duce cu gandul ca si noi oamenii de rand, clienti ai furnizorilor de energie electrica putem deveni producatori.

    Imi doresc sa reusesc sa trec de birocratie si sa pot deveni producator. Am o instalatie de panouri solare cu putere nominala de 2KW si as dori sa-i comercializez la fel cum orice german o face.

    Oare se poate ? Nu am stat sa citesc in amanunt legea 220 si metodologia ANRE, dar la prima revizuire se pare ca ar fi posibil.

    Tare mi-as dori sa am pe cineva sa ma lamureasca…macar sa ma linistesc daca nu se poate..

    Dinu

    • stoianconstantin Says:

      Salut Dinu,

      1) ati putea sa imi trasmiteti reglementarea germana care permite productia de ee in gospodariile casnice cu preluarea surplusului debitat in reteaua stradala?

      2) am publicat intentia ANRE de reglementare: Regulament pt preluarea surplusului de ee produsa de consumatori din surse regenerabile Din pacate proiectul a fost retras. https://stoianconstantin.wordpress.com/?s=surplus

      3) este totusi posibil pe reglemetarile actuale sa existe producatori de ee distribuita in reteaua de distributie. Deocamdata reglementarile sunt pentru agenti economici fara prea mari diferentieri functie de puterea instalata in instalatiile de productie si fara diferentieri in ceea ce priveste modalitatile de vanzare ee. Verau sa scot in evidenta ca nu exista facilitati care sa incurajeze aparitia pe scara larga a surselor de productie de putere mica dispersate in Ljt

      Daca mai vb va rog sa utilizati butonul „raspunde” de langa numele Dv pt a mentine discutia grupata.

      Poate va faceti timp sa aderati la platforma de marketing oferta Win-4-All pe care eu o sustin.

  2. Dinu Says:

    Salut,

    Ma bucur ca am dat peste acest blog 🙂

    1) Nu am reglemetarea germana, dar din multe posturi pe forumuri terte am retinut faptul ca in Germania, orice persoana fizica consumator poate sa si produca energie livrand-o in retea cu un pret de 5 ori mai mare. Am sa caut referinte si am sa le postez.

    2) Pacat, dar totusi, prin regulamentul de acreditare a producatorilor, am observat ca sunt formulare de completat si pentru persoane fizice (fara nici un fel de personalitate juridica). A se vedea pag. 9, anexa nr. 2

    Am citit si legea 220/2008 revizuita. O am in format electronic prin Eurolex. La capitolul VI, Art. 14, al. 6, se specifica urmatoarele:

    „Persoanele fizice care detin unitati de producere a energiei electrice din surse regenerabile cu putere instalata de sub 50KW pe loc de consum, precum si autoritatile publice care detin capacitati de producere a energiei electrice din surse regenerabile realizate, partial sau taotal, din fonduri structurale pot beneficia din partea furnizorilor cu care au contract de furnizare a energiei electrice, la cerere, de serviciul de regularizare, financiara si/sau cantitativa, intre energia livrata si energia consumata din retea, conform unei metodologii aprobate de ANRE.

    Nu sunt un bun jurist, dar ceea ce citesc in lege pare sa fie ceea ce dorim sa auzim.

    Am trimis si un e-mail la ANRE, ieri, dar inca nu am primit raspuns. Probabil voi primi in 30 de zile…sau niciodata.

    Dinu

    • stoianconstantin Says:

      Salut Dinu,

      Am vb de o dedicatie a reglementarilor pentru agentii economici gandindu-ma ca vorbim de contracte comerciale si de necesitatea de fiscalizare a veniturilor.

      Asta e calea mai batuta. Poate ca se pot deschide si drumuri de catre persoanele fizice dar mai greu.

      Problema cea mai complicata probabil ca o va constitui gasirea furmizorului care sa accepte cumpararea surplusului de ee. Vorbim de cantiati mici livrate aleatoriu.

      SGC

  3. stoianconstantin Says:

    Salut Dinu,

    Am vb de o dedicatie a reglementarilor pentru agentii economici gandindu-ma ca vorbim de contracte comerciale si de necesitatea de fiscalizare a veniturilor.

    Asta e calea mai batuta. Poate ca se pot deschide si drumuri de catre persoanele fizice dar mai greu.

    Problema cea mai complicata probabil ca o va constitui gasirea furmizorului care sa accepte cumpararea surplusului de ee. Vorbim de cantiati mici livrate aleatoriu.

    SGC

Lasă un răspuns

