* Mondial


Trupa Mondial a luat fiinta, dupa cum spun chiar membrii ei, la o discutie pe terasa clubului Politehnicii, supranumit si 303 sau Trei gaura trei, numele formatiei fiind dat de Filip Merca. Acest fapt se intampla in 1966. Componenta originala a trupei ii cuprindea, pe langa Filip Merca, pe Dragos Vasiliu (chitara), Dan Panaitescu (chitara solo), Florin Dumitru (tobe), Gabi Dragan si Mihai Constantinescu (solisti vocali). Mondial cunoaste imediat succesul datorita cantecelor foarte melodioase si versurilor extrem de sensibile. Un lucru demn de cunoscut este faptul ca textele pieselor erau alese dintre poeziile unor poeti precum Eminescu sau Minulescu.

 Romanţă fără ecou – Ion Minulescu

 

Iubire, bibelou de porţelan,
Obiect cu existenţa efemeră,
Te regăsesc pe-aceeaşi etajeră
Pe care te-am lăsat acum un an…

Îţi mulţumesc!…
Dar cum?… Ce s-a-ntâmplat?…
Ce suflet caritabil te-a păstrat
În lipsa mea,
În lipsa ei,
În lipsa noastră?…
Ce demon alb,
Ce pasăre albastră
Ţi-a stat de veghe-atâta timp
Şi te-a-ngrijit
De nu te-ai spart
Şi nu te-ai prăfuit?…

Iubire, bibelou de porţelan,
Obiect de preţ cu smalţul nepătat,
Rămâi pe loc acolo unde eşti…
Să nu te mişti…
Şi dacă ne iubeşti –
O!… dacă ne iubeşti cu-adevărat –
Aşteaptă-ne la fel încă un an…
Un an măcar…
Atât…
Un singur an…

Iubire, bibelou de porţelan!…

ATAT DE FRAGEDA – Mihai EMINESCU – MONDIAL

Atât de fragedă, te-asameni
Cu floarea albă de cireş,
Şi ca un înger dintre oameni
În calea vieţii mele ieşi.

Abia atingi covorul moale,
Mătasa sună sub picior,
Şi de la creştet pân-în poale
Pluteşti ca visul de uşor.

Din încreţirea lungii rochii
Răsai ca marmura în loc –
S-atârnă sufletu-mi de ochii
Cei plini de lacrimi şi noroc.

O, vis ferice de iubire,
Mireasă blândă din poveşti,
Nu mai zâmbi! A ta zâmbire
Mi-arată cât de dulce eşti,

Cât poţi cu-a farmecului noapte
Să-ntuneci ochii mei pe veci,
Cu-a gurii tale calde şoapte,
Cu-mbrăţişări de braţe reci.

Deodată trece-o cugetare,
Un văl pe ochii tăi fierbinţi:
E-ntunecoasa renunţare,
E umbra dulcilor dorinţi.

Te duci, ş-am înţeles prea bine
Să nu mă ţin de pasul tău,
Pierdută vecinic pentru mine,
Mireasa sufletului meu!

Că te-am zărit e a mea vină
Şi vecinic n-o să mi-o mai iert,
Spăşi-voi visul de lumină
Tinzându-mi dreapta în deşert.

Ş-o să-mi răsai ca o icoană
A pururi verginei Marii,
Pe fruntea ta purtând coroană –
Unde te duci? Când o să viï?

Mondial-Atat de frageda-live la”Atentie se canta”cu Semnal M

De va veni la tine vantul – Mondial

De va venii la tine vântul
Purtând povestea mea amară
Jelitul lui să nu te frângă
Mustrarea lui să nu te doară
Jelitul lui să nu te frângă
Mustrarea lui să nu te doară

Nu-i vina ta aşa e scrisă
Nemilostiva lege a firii
Sărutul otrăvit al lumii
Omoară toamna trandafiri

Şi cine s-ar opri să plângă
O frunză veştedă-n cărare
Când codrii freamătă alături
Şi râd în răsărit de soare
Când codrii freamătă alături
Şi râd în răsărit de soare

Nu-i vina ta aşa e scrisă
Nemilostiva lege a firii
Sărutul otrăvit al lumii
Omoară toamna trandafiri

Şi cine s-ar opri să plângă
O frunză veştedă-n cărare
Când codrii freamătă alături
Şi râd în răsărit de soare
Când codrii freamătă alături
Şi râd în răsărit de soare

Etichete: , , , ,

2 răspunsuri to “* Mondial”

  1. Vasilescu Says:

    FORMATIA MONDIAL VA RAMANE O ,, LEGENDA VIE ” A CULTURII NOASTRE PE PLAN OCCIDENTAL !

  2. stoianconstantin Says:

    Salut Vasilescu,

    Adevarul este ca imi plac foarte mult melodiile lor. Daca mi-ar fi permis sa extrapolez cred ca avem multe valori de care se pare ca am uitat!
    SGC

Lasă un răspuns

