Raspunsuri la primele 20 de probleme din tematica de examen



Articol  actualizat 2012

Inainte de toate va semnalez o oportunitate de a avea acces la cele mai bune preturi pe net.  Sansa este a celor care stiu sa profite de oportunitati INSCRIERE GRATUITA !!!

Pentru inscriere accesati linkul:    WIN-4-All inscriere

Am verificat efectele mesajului de mai sus! Viteza de crestere a retelei Win-4-All este impresionanta. In cele cateva ore de la postarea mesajului s-au inscris deja 280 persoane!

Valorifica si tu acesta oportunitate!

Atentie! Procesorul de text nu accepta radicalul! Deci unde e cazul remarcati necesitatea lui radical din 3 si utilizati-l poate face diferenta dintre

Pentru solutiile problemelor utilizati link-ul urmator: Solutia primelor 20 probleme Toamana 2012_SGC_blog

dna Florescu Floarea spune:
martie 11, 2008 la 10:09 am Buna ziua !Saptamana trecuta am descoperit blog-ul dumneavoastra , mi-a fost util in sensul ca m-am putut verifica, iar acolo unde au fost inadvertente am revenit asupra problemei.
Mi-am insusit observatia.
Pentru cei interesati in rezolvarea aplicatiilor numerice :
- primele 23 se gasesc in Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995;
-ultimile 15 in:
Retele electrice de Gh. Iacobescu ed. 1977 si in
Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979. Atentie sunt si neconcordante intre cele doua carti . O problema rezolvata corect si una gresita

  • Succes la examen!
Etichete: , , , , , , , , ,

172 Răspunsuri la “Raspunsuri la primele 20 de probleme din tematica de examen” r r

  1. VOICU FLOREA spune:

    Felicitari pentru aceasta realizare, multumiri si colaboratorilor. Sunt informatii pentru cei care vor sa conoasca, pentru cei care vor sa mai invete si nu in ultimul rind pentru cei pasionati. Cum spunea si cineva pe forum, “Nu e nevoie sa sti, este nevoie sa sti unde sa cauti”. In ceea ce ma priveste, sunt intersat si de examanul de autorizare care urmeaza, cat si de articolele de specialitate, chiar si discutiile de pe forum.Mult succes in continuare si multa putere de munca.Cu stima Voicu

  2. tuti2005 spune:

    salut cristi!
    pina la problema 22 le am si neu rezolvarea la probleme.
    m-ar fi interesat si pe mine manualul acela al electricienilor instalatori,de unde se poate procura.
    eu dau examenul vineri pe 28 ,iar dupa aceea am sa postez pe blog impresii si subiectul pentru discutii.
    sa auzim de bine!

  3. stoianconstantin spune:

    Salut tuti2005(!),

    Sa vad ce pot sa fac. S-ar putea sa-ti trimit ceva pe email in seara asta! Astept opiniile tale despre examen.
    Succes natural!

  4. Gabi spune:

    Salut tuturor in primul rind ” ORGANIZATORULUI ” si pe urma celorlalti . Raspunsurile la probleme sint :
    1-23 din Manualul pentru autorizarea electricienilor .. identice
    24 ,26 ,28 ,31 ,32 ,33 ,35 , din “Probleme de statii si retele electrice” de Alexandru Curelaru … aproximativ identice .
    Am mai gasit ceva asemanator 27 ,28 , 29 , 34 in “Retele electrice probleme ” de Gh. Iacobescu si altii .
    Eu am examenul pe 19.03 si acum ingras PORCU’ dar sint citeva probleme care ma chinui sa le fac gen 25 , 38 pe care deocamdata nu le-am rezolvat . sper sa nu-mi cada . Totusi daca are cineva raspunsul multumesc anticipat !!!! am sa incerc sa scanez rasunsurile la rezolvari si sa le trimit autorului acestui blog

  5. stoianconstantin spune:

    Salut Gabi,

    Astept scanarile promise!
    Succes la examen!

  6. Liana spune:

    Aveti idee de unde se pot procura cartile salvatoare cu problemele 24-35, respectiv Retele electrice de Iacobescu si probleme de statii si retele electrice de Curelaru?
    Va multumesc anticipat!

  7. stoianconstantin spune:

    Salut Liana

    De la OD din zona pt copiere. Sunt editii vechi. Eu cred ca le am dar poate degeaba. Cel mult sa le studiez. Nu cred ca am timp de mai mult!

    Poate dna Floarea Florescu face un gest nobil, poate altcineva cine stie…!

  8. Hamid spune:

    cartile scanate
    Retele electrice de Gh. Iacobescu ed. 1977 si in
    Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979.
    se gasesc pe adresele :
    http://www.filebox.ro/download.php?key=82e00d14c4bac5932a1bf0e363c81afe
    http://www.filebox.ro/download.php?key=5aeaa3677480c575d7f713ad09dae028

    Succes !

    Mar 21, 8:51 AM

  9. ion spune:

    ma intereseaza si pe mine cartea ins electrice

  10. stoianconstantin spune:

    Salut Ion,

    I-am trimis emailul tau lui Tuti2005 care te-ar putea ajuta!
    Succes!

  11. Liana spune:

    Multumesc mult de tot pentru cartile scanate…
    O zi buna si succes tuturor!

  12. Hamid spune:

    Ziua buna ,

    Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995;
    se gaseste scanat la adreasa:
    http://www.filebox.ro/download.php?key=e82f5187f0dd10c714d0dcd30a6a4f4a

    Succes !

  13. stoianconstantin spune:

    Salut Hamid,

    Multumesc!

    SGC

  14. Anonim spune:

    Hamid spune:

    martie 26, 2008 la 7:27 pm
    Ziua buna ,

    Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995;
    se gaseste scanat la adreasa:
    http://www.filebox.ro/download.php?key=e82f5187f0dd10c714d0dcd30a6a4f4a

    Succes !

  15. Hamid spune:

    Ziua buna ,

    Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995;
    se gaseste scanat la adreasa:
    http://www.filebox.ro/download.php?key=e82f5187f0dd10c714d0dcd30a6a4f4a

    Succes !

  16. Satran Dan spune:

    Buna ziua,
    M-ar interesa si pe mine niste posibile subiecte rezolvate pentru gradul IA si IB deoarece este primu; examen sustinut de mine pt ANRE.
    Va multumesc

  17. stoianconstantin spune:

    Salut Dan,

    In primul rand listeaza-ti din tematica normativele si legislatia care se pretinde pt gradul I. Apoi din raspunsurile pt gragul II alege intrebarile care corespund tematicii.
    De la probleme sunt cele mai simple si probabil si de la electrotehnica sunt intrebarice cele mai simple (oricum sunt cele cu un singur raspuns). Problemele si electrotehnica aparent nu sunt grupate pe grade de autorizare.
    Succes!

  18. sandor spune:

    salutari…
    intrebarea mea este daca problemele rezolvate postate mai sus (primele 20) sunt suficiente pentru gradul IIA?

  19. stoianconstantin spune:

    Salut Sandor,
    Nu stiu! Judeca singur si mergi pe mana ta!
    Succes!
    SGC

  20. Liana spune:

    Salutari,
    A sustinut cineva examen pentru gradul III ca sa ne spuna cam ce probleme s-au dat?
    Multumiri…

  21. stoianconstantin spune:

    Salut Liana,
    Iti recomand sa consulti articolul Opinii proaspete … si sa formulezi acolo solicitarea sunt sanse mai mari sa primesti raspuns!
    Succes!
    SGC

  22. vrinceanu doru costel spune:

    buna ziua as dori sa se faca publica urmatoare etapa de autorizare electricieni in zona moldovei deoarece nu am stiut de examenul de la iasi si as dori ca anul acesta sa susutin si eu un examen de autorizare.

  23. stoianconstantin spune:

    Salut Doru,
    Este de asteptat sa se publice prin iunie-iulie pe site http://www.anre.ro programul sesiunii de autorizare: toamna 2008. Fati obiceiul sa consulti periodic site ANRE si totul va fi OK!
    Succes!

  24. vrinceanu doru costel spune:

    va multumesc pt. raspuns dar in perioada mai-iunie va rog imi puteti spune in ce zone ale tariii as putea sa sustin examenul sau unde m-as putea interesa. va multumesc.

  25. stoianconstantin spune:

    Salut Doru-Costel,

    ANRE intai face inscrierile si functie de cum se polarizeaza solicitantii hotaraste care sunt centrele de examinare. Deocamdata nu se cunosc aceste centre de examinare.
    Inca odata accentuez necesitatea de a accesa periodic site http://www.anre.ro pt ca se pare ca ANRE comunica cu “piata” aproape in exclusivitate prin pagina sa de web!
    SGC

  26. Nika norbert spune:

    Ma poate ajuta cineva cu rezolvarile la problemele 24-38?
    Am examenul maine.
    Multumiri anticipate

  27. stoianconstantin spune:

    Salut Norbert,
    Citeste toate comentariile la acest articol si poate gasesi o cale de acces la rezolvarile pe care le cauti!!

  28. Nika norbert spune:

    Multumesc.Am vazut culegerile de probleme respective,idea era dac le are cineva ca eu sa nu mai trebuiesca sa caut prin acestea.am examenul maine.
    Oricum idea acestui site,blog este excelenta!!!

  29. Ovidiu spune:

    Este foarte bun acest site. Chiar vă mulţumesc pentru cărţi. Manualul de autorizare a electricienilor se găseşte de vânzare şi pe siteul ICEMENERG. Trebuie să dau un telefon, poate mai este disponibil.

  30. Catalin spune:

    Sal All!!!!!!!!!!!!!! dar in primul rand D-lui Stoian!!!!!!!
    Am o intrebare:
    A reusit cineva sa rezolve toate problemele(1-38)?
    Aviza amatorilor!!!!!!!!
    Problemele din cartea “Probleme de statii si retele electrice-Alexandru Curelaru” contin cateva greseli de “dactilografiere”..sa zic asa…si de aceea(e o parere oricum) cred ca trebuie verificate si nu copiate ca atare din carte……(ex. problema 32 din lista..punctul C…..reactanta relativa a generatorului 1000 MVA …la pct. c)…nu e 0,44 ci 1,44.
    Dar rezultatul-0.94 reactanta de calcul e obtinut in ipoteza unei reactante relative a generatorului de 0,44)
    La problema 27 din lista…….
    Pierderile in postul trafo(2xtrafo)(de magnetizare)conform cartii=0,2 (Mvar)
    paerea mea….2×0,2=0,4(Mvar)
    La fel si puterea absorbita Sb, pe desen e dat 12-8j iar in calcul Sb=10-j8
    In alta ordine de idei…..si la celelalte probleme trebuie aplicate formulele respective(in opinia mea) adica sa se vada de unde iese rezultatul respectiv…..
    Si sa le invatam ca “papagalii”-nu prea e indicat, ca oricum nu ajuta in continuare si mai mult…sunt prea multe date sa le putem retine…..
    Eu am aceasta carte de ceva timp(coincidenta) si incerc sa ma lamuresc de mult cu toate lucrurile astea…..
    Succes All………

  31. Adina spune:

    Buna ziua,
    In primul rand multumim pentru blog.
    Incerc saptamana viitoare sa trimit toate cele 38 de probleme redactate in word, asa cum le-am interpretat eu – bineninteles inspirandu-ma din cele 3 carti…sper sa fie utile…

  32. stoianconstantin spune:

    Salut Adina,
    Asta da promisiune.
    Sunt convins ca vor fi bine venite si bine primite de candidati la examenele de autorizare. Stiu ca este multa munca, chiar si numai cea de tehnoredactare si de asemenea sunt convins ca pentu un astfel de demers trebuie in prealabil sa fii foarte bine pregatit.
    Felicitari si succes la examen!
    SGC

  33. costel spune:

    am o intrebare ,ptr gr1 care sunt problemele care se dau de la 1si 21….?in sala de examen poti sa folosesti calculatorul de buzunar?

  34. stoianconstantin spune:

    Salut Costel,
    Probabil ca sunt cele mai simple. Pana acum lumea nu s-a plans de dificultati. Invata si tu cat mai multe!
    Cred ca se va putea utiliza calculatorul in sala. N-ar fi firesc sa fie altfel. Poate totusi iti raspunde si cineva care a fost de curand la examen.
    Succes!

  35. Alexandru spune:

    Sunt interesat in procurarea cartii “Probleme de statii si retele electrice” de Al. Curelaru ed.1979

  36. Romeo spune:

    Cartea “Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979.” nu mai este disponibila pentru download-are la adresa data de dl. Hamid “http://www.filebox.ro/download.php?key=82e00d14c4bac5932a1bf0e363c81afe”.
    De ce oare? Este o alternativa de obtinere a acestei carti pe net?

    Cu respect,
    Romeo

  37. stoianconstantin spune:

    Salut Romeo,

    Nu stiu. O sa caut si eu!
    Avem o promisiune de la Adina. Vezi mesajul ei mai sus. Pana acum mi-a trimis primele 23 de probleme. Le are facute in ciorna si pe celelalte. Sa vedem daca reuseste sa le puna in format electronic!

  38. Romeo spune:

    Multumesc! Din nou! :)

  39. Florin spune:

    Am o rugaminte pentru cei care au descarcat cartile lui Hamid, sa le posteze din nou. Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995, Retele electrice de Gh. Iacobescu ed. 1977, Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979. Multumesc anticipat!

  40. Oli spune:

    Nu toate raspunsurile sunt O.K. Ex.9
    Mai mult nu am citit inca

  41. stoianconstantin spune:

    Salut Oli,
    Se prea poate. Da tu varianta corecta! Cred ca descoperirea unei erori este un excelent prilej de dezbatere!

  42. mirela spune:

    a reusit cineva sa salveze Probleme de Curelaru, scanate? din pacate pe site-ul indicat de Hamid, aceasta carte nu mai este disponibila

    cu multumiri,
    mirela

    N.B. pentru dl STOIAN toata admiratia si multumirea pentru aceasta “baza de date” la indemana noastra, a tuturor celor interesati. multe dintre materialele publicate mi-au fost de mare ajutor. succes pe mai departe!

  43. Cristi B spune:

    Buna Ziua!

    Ce s-a intamplat cu acel document cu problemele rezolvate? S-a postat ceva si am trecut eu cu vederea?

    Multumesc!

  44. Adi spune:

    Buna ziua!!
    Daca are cineva catea scanata “Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979″ il rog sa mi-o trimita si mie la adresa de mail : anddy_leu@yahoo.com

    Va multumesc anticipat!!!

  45. Catalin spune:

    Stie cineva ce probleme s-au dat la extrasesiunea “Muntenia” din 31.07.2008 pentru gradele III si IV?
    Multumesc anticipat!!!!

  46. Marius spune:

    Buna ziua,

    Daca are cineva cartile scanate de Hamid il rog sa m-i le trimite si mie la codreanu_marius@yahoo.com

    Va multumesc!

  47. Ivona spune:

    Buna ziua! Ar fi utila o culegere cu subiectele de examen, teorie si probleme si rezolvarile acestora, din toate sesiunile si extrasesiunile organizate incepand cu primavara 2005. Daca cineva dispune de subiecte si rezolvari il rog sa mi le trimita si mie pe adresa i_peanca@yahoo.com.
    Subscriu si eu la rugamintea lui Adi, privind cartea scanata “Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979″
    Va multumesc!

  48. Baciu Nicolae spune:

    Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca gasesc raspunsurile corecte pentru intrebarile din chestionarul grila.
    Multumesc

  49. Baciu Nicolae spune:

    Am uitat sa mentionez. ma pregatesc pentru autorizare II B sesiunea toamna. daca ma puteti ajuta cu sfaturi despre ce anume sa pregatesc.

  50. Lucian spune:

    Buna
    Si eu as avea nevoie de teoria si problemele rezolvate de la exam de toamna 2008 pt gr 2 a+b va rog sa imi scrieti pe damian_lucian@acicluj.com

  51. Sorin spune:

    Am si eu nevoie de ajutorul dvs. Am doua probleme pe care nu stiu sa le rezolv, mai exact 25 si 30. Orice idee sau indicatie e binevenita. Va multumesc anticipat!

  52. Gaby spune:

    Am si eu nevoie de ajutorul dvs, daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu raspunsurile la intrebarile de la nr.21 pana la 27. Ma pregatesc pentru autorizare II A si II B sesiunea toamna si nu reusesc sa le dau de cap. Multumesc anticipat.

  53. stoianconstantin spune:

    Salut Gaby,

    Dupa parerea mea (strict subiectiva) cred ca zona 21-27 este rezervata gradelor III si IV
    Oricum eu nu le am Vezi coentarii anterioare care indica doua culegeri de probleme rezolvate din care s-a inspirat ANRE!
    Succes!

  54. Daniel spune:

    Salut.
    Adi sau Ivona, trimiteti-mi si mie va rog “Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979″ pe adresa ionescu_v_daniel@yahoo.com . Va multumesc

  55. Daniel spune:

    Buna ziua. Domnu Stoian, parca prin mai Adina a zis ca trimite cele 38 probleme rezolvate. Le-a mai trimis?

  56. Alina B spune:

    Im poate trimite si mie cineva rezolvarile problemelor de la 24-38 la adresa alinutza_222000@yahoo.com mentionez ca am examen miercuri 22.10. Muntumesc anticipat

  57. stoianconstantin spune:

    Salut Daniel,

    Pana acum nu a trimis Adina probemele. Poate daca vede interpelarea ta trece la fapte!
    Vedeti intre primele comentarii sunt indicate doua carti unde s-ar gasi rezolvate problemele!

  58. Radu spune:

    care ma poate ajuata cu prblema nr 4 si prblema nr 10. complete, va rog am maine examen, si nu le agasesc in nici un fel in manualul de autorizare. Poate imi da cineva rezolvarile direct, sau ma poate indruma spre pagina unde se afla.

    adresa mea se mail este raduleanovici81@yahoo.com

    Va multumesc anticipat

  59. Cristi P spune:

    As avea o rugaminte referitor la cartea Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979, cine a reusit sa o downloadeze si poate sa-mi trimita la cugirean@yahoo.com. As fi interesat si de formatul electronic al problemelor daca s-a finalizat.
    Multumesc anticipat

  60. H.P spune:

    Pr 8
    in loc de cos e tangenta !!!

  61. stoianconstantin spune:

    Salut HP,

    Da. Ma corectat. Felicitari pt vigilenta si multumesc!

    SGC

  62. DanP spune:

    Un update util
    http://em.ucv.ro/elee/ro/realisations/CircuitsElectriques/SistemasTrifasicos/SistemasTrifasicos.htm

  63. mack spune:

    Buna dimineata d-le Stoian
    Recent am descoperit blogul dumnevoastra
    Imi este deosebit de util pentru examen grIII/2009
    Felicitari!!!

  64. stoianconstantin spune:

    Salut Mack,
    Ok, succes la examen! Daca constati ceva scapari te rog sa mi le smnalezi pentru a le corecta. Dupa examen ma astept sa iti impartasesti impresiile pe pagina dedicata acestui scop. In acest mod poti la randul tau sa fii util altor colegi.
    As fi incantat ca atunci cand vei avea timp sa contribui cu unul sau mai multe articole la dezvoltarea blogului. Nu trebuie sa fie subiecte “savante” ci lucruri simple din activitatea curenta care pot contribui la imbunatatirea performantelor noastre ca truditori in domeniul electric.
    SGC

  65. catalin spune:

    poate cineva sa mi spuna ce problema s a dat pt gradul II a+b?

  66. neculai constanta spune:

    Asteptam cu interes impresiile celor care au trecut prin focul examenului!!!

  67. stoianconstantin spune:

    Catalin, Constanta,
    Da maine seara! Vedeti ca exista o pagina dedicata impresiilor!
    Succes!
    SGC

  68. cosmin mihoreanu spune:

    Pana la ce problama este pentru gradul I?
    Multumesc.

  69. stoianconstantin spune:

    Salut Cosmin,
    Nu e precis delimitat. Incearca sa te orientezi singur si fa inca 3 probleme peste pragul ales. Firesc ar fi sa stii primele 20 de probleme!
    SGC

  70. Lucian spune:

    Daca se poate, va rog, re-postati un link pentru Probleme de statii si retele de Curelaru, link-ul anterior nu mai este valabil.
    Un efort mare din partea Dnului Stoian, ceva foarte rar intalnit la noi si de aceea cu atat mai mult de apreciat.
    Multumesc!
    Lucian

  71. adrian spune:

    multumiri.ne-ati fost de mare ajutor cu rezolvarile pentru autorizare!

  72. stoianconstantin spune:

    Salut Lucian si Adrian,
    Succes in continuare!
    SGC

  73. vali tulcea spune:

    vreau sa imi schimb instalatia electrica in casa si am o nedumerire :ce conductor sa folosesc pt ca parerile sunt inpartite uni imi recomanda conductor masiv fy iar alti cu conductor multifilar;Va rog sa imi spune-ti si care sunt argumentele pt conductorul care urmeaza sa il utilizez Mentionez ca nu fac eu lucrarea ci un electrician autorizat VA MULTUMESC

  74. stoianconstantin spune:

    Salut Vali,
    De regula se foloseste conductorul masiv. De cele mai multe ori din aluminiu. Daca totusi doresti poti folosi conductor masiv din cupru. Cu sau Al se pot realiza instalatii bune. In privinta multifilarului acesta este in cazul sectiunilor mici numai din Cu. Eu nu ti l-as recomanda. Te complici la conexiunile din doze. Probabil ca va trebui pozat numai in canalet. Daca chiar ai un ban in plus atunci iti recomand o instalatie cu FY (Cupru) masiv.
    Pot sa iti fac o analiza mai complexa insa pt aplicatia ta nu cred ca este cazul.
    SGC

  75. vali tulcea spune:

    Multumesc. Dar daca folosesc la conexiunile din doze conectori pt a face legaturile pt conductorul multifilar cum am vazut ca se foloseste in italia unde am lucrat? Si o alta problema ar fi ca aparatajul se aseaza mult mai usor in doze. Intr-o discutie cu persoane in tema mi-au explicat ca. conductorul multifilar ar suporta curenti mai mari pe acceasi sectiune fata de cel masiv, deoarece cel masiv ar avea o suprafata de contact mult mai mica deoarece este rotund si nu se poate strange la fel de bine in intrerupatoare sau prize avand in vedere ca si cunstructiile aparatelor sunt de proasta calitate. Ma refer aici la suruburile si piulitele de strangere.
    Este adevarat ca la un conductor multifilar se ia in calcu sectiunea fiecarui firicel in parte? Si de aceea mi l-au recomandat alti electricieni? Cu multumiri

  76. stoianconstantin spune:

    Salut Vali,
    Intradevar un conductor multifilar suporta curenti mai mari la aceeasi sectiune. In rest sunt mai mult optiuni ce tin de confortul psihologic al investitorului.
    Iti doresc succes!
    SGC

  77. vali tulcea spune:

    Mutumesc esti de un real folos celor in situatia mea o seara buna. Hai Romania!

  78. costica spune:

    Am sustinut examenul de autorizare pt. IIA+IIB si vreau sa va multumesc pe aceasta cale dvs. si colaboretorilor de pe acest blog. Materialele si impresiile prezentate mi-au fost de un real folos. Problema a fst cea cu nr.12 cu date schimbate, iar chestionarul a fost mai mult decat rezonabil. Cine parcurge cu atentie materialele de pe acest blog nu poate rata examenul. Inca odata va multumesc!

  79. costica spune:

    In prezent execut lucrari de instalatii electrice in subantrepriza cufirme atestate ANRE iar tablourile electrice de distributie sau comanda le achizitionez de la diverse firme, gata echipate. As dori sa execut in cadrul firmei si tablourile electrice (de complexitate relativ redusa:380V,63-250 A). Imi poate spune cineva ce conditii trebuie sa indeplinesc si care ar fi pasii de urmat. Clintii imi solicita certificat de calitate si declaratie de conformitate. Firma are SMC implementat, manual al calitatii, etc. Trebuie completat documentatia cu proceduri specifice?
    Va multumesc!

  80. stoianconstantin spune:

    Salut Costica,
    Felicitari pentru reusita si succes in continuare.
    In privinta tablourilor lucrurile pot fi si simple si destul de complexe. Pe o linie mijlocie ar trebui sa ai:
    1) o documentatie tehnica, un proiect tehnic cadru, o specificatie tehnica elaborata in cadrul firmai si/sau de terta parte in care sa fie abordate toate problemele legate de uzinare, configurare, probe si incercari.
    2) ar fi util ca acesta documentatie sa fie validata de un verificator de proiecte atestat
    3) ar trebui pt probele care le declari, cel putin pentru prototip sa ai certificate de incercari de terta parte
    4) evident concepi propriile buletine de incercari, declaratia de conformitate, certificatul de garantie si instructiunile de utilizare
    5) organizezi o omologare impreuna cu unul sau mai multi beneficiari
    6) te asiguri ca ai actualizat corespunzator obiectul de activitate al fimei si documentele sistemului calitatii
    7) in proceduri trebuie sa prezinti algoritmul de adaptare/reproiectare functie de particularitatile schemelor primite de la beneficiari
    8) in proceduri trebuie sa declari cu ce documente de calitate trebuie sa fie insotite materialele si aparatajele care urmeaza sa fie integrate in tablourile uzinate de tine

    Cu cele de mai sus consider ca poti iesi pe piata cu produsele tale.

    Succes!

  81. victor spune:

    Dl Constantin, felicitari pentru blog! Este de un real folos pt candidatii la examenul ANRE.V-as ruga ,daca aveti rezolvarile problemelor 25-38,sa le trimite-ti pe adresa goldy2fat@yahoo.com

  82. stoianconstantin spune:

    Salut Victor,

    Multumesc pentru aprecieri. Ai rezolvari pe pagina “aa_autorizare electricieni”, pe blog. Nu cred ca ar fi o abordare prea interesanta pentru mine sa difuzez prin emailuri rezolvarile problemelor sau alte articole de pe blog! Ce zici?
    Succes!
    SGC

  83. dorin spune:

    La problema 15 s-a omis radical din trei in formula puterii

  84. stoianconstantin spune:

    Salut Dorin,
    Se poate sa ai dreptate. Am spus acest lucru in preambul. Mai sunt cazuri. Procesorul de text al WordPress nu preia corect din fisierul Word formulele. In principiu avem radical din 3 in toate problemele cu circuite trifazate.
    Felicitari pentru vigilenta!
    SGC

  85. Marian G spune:

    As avea o rugaminte referitor la cartea Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979, cine a reusit sa o downloadeze si poate sa-mi trimita la ionionut32@yahoo.com. As fi interesat si de formatul electronic al problemelor 21-38 daca s-a finalizat.

  86. stoianconstantin spune:

    Salut Marian G,
    Majoritarea le ai pe blog. Viziteaza pagina aa_autorizare electricieni
    Succes!
    SGC

  87. Marian G spune:

    Am gasit raspunsurile la problemele de examen.
    Va multumesc dl. Stoian Constantin.

  88. NIKY spune:

    Nu gasesc raspunsurile la probleme nu vreti sa mi le trimiteti si mie! Cu multumiri ! NIKY

  89. nicusor spune:

    Buna ziua,am si eu o intrebare legat de masuratorile PRAM.Sunt autorizat ANRE gradul II A II B.Ce acte trebuiesc pentru aceasta?

  90. stoianconstantin spune:

    Salut Marian G,
    OK, succes!
    SGC

    Salut Niky,
    Acceseaza pagina aa_autorizare electricieni!
    Succes!
    SGC

    Salut Nicusor,
    Instumente si instruire!
    Succes!
    SGC

  91. nicusor spune:

    Multumesc domnule Stoian Constantin,aparatul de masura il detin,experienta profesionala o am,ma refeream la partea de autorizare PRAM.Este valabila autorizarea IIA IIB.Cu respect!

  92. stoianconstantin spune:

    Salut Nicusor,
    La o intrebare eliptica ti-am raspuns la fel. Depinde ce vrei sa faci si de context. Depinde de masuratori. La o extrema in care vorbim de o SC care presteaza masuratori PRAM terilor atunci autorizatiile ANRE sunt doar necesare nu si suficiente. Este necesar ca “laboratorul” sa fie autorizat metrologic si de Inspectia in Constructii iar operatorii sa aiba autorizatie data de BRML (metrologia legala) de “masuratoristi” pe un anumit domeniu. Pe de alta parte exista tot soiul de situatii la care toate acestea nu sunt necesare.
    In plus si in situatiile in care autorizarile speciale ar fi necesare exista multe cazuri in care partile nu se incurca in “amanunte”.
    Succes!
    SGC

  93. Victor spune:

    Domnul Stoica, ați putea să-mi trimiteți și mie pe mail problemele să le vad cu radical?, că ați spus că nu procesează textul radicalul…

    Ms anticipat.

    e-mail : raileanu_victor@yahoo.com

  94. dani spune:

    Problema 6 de pilda:motor monofazat care functioneaza la 500 volti si are cos=0,8.Ce este o gluma?
    Alta chestie:electromotor trifazat.Exista motoare trifazate care sa nu fie electrice?De ce nu motor electromagnetic trifazat?Cu motor trifazat se intelege despre ce este vorba.

  95. Victor spune:

    Din ce stiti, daca dau IIIA+B , m-ar mai interesa problemele dupa 20? adica din ce cunoasteti ca s-a mai dat in sesiunile trecute, s-a dat vrei problema de peste 20?
    Din ce am citit, tot s-a dat 16,18,19.. ..

    Astept raspuns, multumesc!

  96. Victor spune:

    La problema 15:
    ati scris Pabs= Pn/h= Un * In*cosjn .
    nu trebuia Pabs= Pn/h= (Un * In*cosjn)/h ?

    astept raspuns… :P multumesc

  97. Victor spune:

    Acum am vazut, mai departe ati inlocuit corect, dar ati uitat acolo sa mai precizati raportul .. scuzati

  98. Victor spune:

    Scuzati pt atatea posturi, dar acum m-am apucat de ele, si nah, vreau sa fie totul in regula.
    La problema 18 a)
    dupa ce ati calc DU, se cere procentul, probabil trebuie sa mai faceti de-acolo DU[%]=100*11,7/220=5,318% Corect? :P

    Multumesc anticipat

  99. Victor spune:

    La pb 20
    In=Pn/(h* Un * cosjn)=7000/(0.9*380*0.8)=14.77A
    Ipornire=6*In=6*1.77=88.62

    pai nu prea da In 14,77A :) , mie mi-a dat 25.58.
    Am gresit eu?.
    Bineinteles, de-acolo se modifica toate calculele.

    Pana la urma Pabs= Pn/h=Un*In*cos jn ?

    Multumesc, astept raspunsuri.

  100. stoianconstantin spune:

    Salut Victor,
    Ini cer scuze dar sunt cam ocupat. Verifica sa ai radicalul din 3 in cazul circuitelor trifazate. Procesorul de text nu mi-a termis sa scriu corect formula. In articol am atras atentie asupra acestei limitari!
    Succes!
    SGC

  101. Victor spune:

    Mda, domnul Stoica, stergeti commenturile mele precedente, ca am vb prostii :P, gresisem formula.

    Pb 15 da bine, eu am acum probleme cu pb20, in care
    DU=rad3*1/34*20/2.5*14,77*0.8=5,4
    NU DA 5,4 , mie mi-a dat 4,81 V ..

    Am gresit eu ceva?

    Multumesc anticipat!

  102. Victor spune:

    Rectific, domnul Stoian, obosit, servici scuzati :)

  103. stoianconstantin spune:

    Salut Victor,
    Sunt cu ochii pe tine, chiar daca nu iti raspund! Sper si eu sa se prinda pana la urma cineva in “joc” cu tine!
    Esti totusi de admirat ca te stresezi!
    Succes natural!
    SGC

  104. Victor spune:

    Pai, numai acolo nu mai stiu, astept sa ma lamureasca cineva, pana la urma, eventual dumneavoastra :P

    De asemenea am si un business proposal pt dumneavoastra, trimite’ti un mail pe raileanu_victor@yahoo.com, daca sunteti interesat!

    Astept raspuns, la ambele situatii :P

  105. nicoleta spune:

    am o nedumerire in legatura cu tariful de atestare tip A1 si A2 pentru o microintreprindere
    in 2008 avand atestat tip B (proiectare si executie joasa tensiune) am solicitat si atestat tip A1(incercari de echipamente joasa tensiune) si l-am primit cu valabilitate 1 an
    in 2009 am solicitat reatestarea pentru A1 si atestare pentru A2
    am obtinut ambele atestate dar nedumerirea mea este urmatoarea: citind regulamentul in vigoare si ordinul nr.2/2009 privind tarifele nu se mentioneaza concret cat este tariful pentru fiecare din cele doua tipuri de atestate?!!!!!!!!!!
    in concluzie anre solicita achitarea tarifului “atestat tip A-2.300 lei” pentru fiecare din cele doua atestate
    va rog foarte mult sa-mi spuneti parerea dvs.pentru ca eu nu mai inteleg nimic
    mentionez ca am ne straduim din greu, mai ales in acest an dificil, sa nu avem nici un fel de datorii si sa nu concediem nici un salariat dar avalansa de taxe si impozite nu ne prea mai lasa sa respiram!!!
    chiar la bilantul semestrial am inregistrat profit
    oare conform legii energiei anre nu ar trebui si sa verifice daca toate firmele care realizeaza instalatii electrice sunt atestate?
    sau tot cel mic si corect trebuie “cocosat” cu taxe si impozite ?ca tace si plateste!
    am ajuns sa lucram la “mana” a treia sau a patra iar antreprenorii incaseaza sume foarte mari numai din hartii
    imi cer scuze pentru comentariul foarte lung, dar sper totusi sa fie citit de dvs. si sa nu fie numai intrebari retorice pe care mi le pun in aceste zile
    multumesc,

  106. stoianconstantin spune:

    Salut Nicoleta,
    Nu stiu ce sa iti spun. Probabil ca trebuie sa contactezi direct ANRE si sa ceri explicatii.
    SGC

  107. Valy spune:

    Sunt inginer electromecanic.Pentru ce grad pot sa ma autorizez ?

  108. stoianconstantin spune:

    Salut Valy,
    Te rog citete ordinul ANRE 25/2007 de pe blog sau de pe site http://www.anre.ro si te lamuresti!
    Succes!
    SGC

  109. maria spune:

    Domnul Stoica, ați putea să-mi trimiteți și mie pe mail problemele să le vad cu radical?, că ați spus că nu procesează textul radicalul…

    Ms anticipat.

    e-mail: tofandana@yahoo.com

  110. Maniak spune:

    Buna! as avea o rugaminte la cei care au reusit sa obtina acele probleme rezolvate pentru gr II A+B. daca le aveti careva, va rog sa mi le trimite-ti pe email. va multumesc anticipat.

  111. Maniak spune:

    email: maniak@email.ro :D va multumesc

  112. Serbu Gheorghe spune:

    Buna! ma alatur lui Maniak si va rog frumos daca se poate sa-mi trmite-ti si mie problemele rezolvate pt. gr.II A+B. Va multumesc.email:serbugheorghe@yahoo.com

  113. stoianconstantin spune:

    Salut Gheorghe,
    Nu te supara dar ai toate informatiil pe blog. Trebuie sa faci “efortul” sa le gasesti!
    SGC

  114. Serbu Gheorghe spune:

    Multumesc ,am gasit problemele.Daca am optat pt.gr.II A+B si am fost acceptat pt.II B,gradele inferioare (IA) sunt valabile in autorizare si in ce conditii,daca se indeplinesc conditiile cu experienta profesionala ?

  115. stoianconstantin spune:

    Gheorghe,

    Nu stiu cum sa iti spun dar trebuie sa faci totusi un minim efort sa te pregatesti pt examen! Daca ai fi citit Ordinul ANRE 24/2007 ai fi gasit raspunsul singur.
    Eu sunt dispus sa ii ajut pe cei care se straduiesc. Pe cei care isi economisesc timpul abuzand de amabilitatea mea nu sunt dispus sa ii ajut! Te rog incearca sa te pregatesti cat mai serios.
    Succes la examen!
    SGC

  116. Serbu Gheorghe spune:

    Multumesc.

  117. Anonim spune:

    cred ca problema 4 este gresit rezolvata.
    transformatorul din cate stiu eu fiind trifazat are puterea P=3UIcos(f). nu se specifica randamentul transformatorului, si nici tipul de conexiune….

  118. Anonim spune:

    la problema 8 s-a facut o greseala. din cate stiu eu rezistenta, respectiv impedanta se masoara in ohmi nu W. iar la problema 9 alte greseli (poate de tipar)(cosj=0,85: el este inlocuit cu cos(0,85))

  119. Anonim spune:

    la voi toate rezistentele le masurati in W? VEZI 11 …

  120. stoianconstantin spune:

    Salut Ion!
    Am facut corectii acolo unde ai avut dreptate.
    SGC

  121. roman ionut spune:

    Multumesc! multa bafta tuturor candidatilor pt sesiunea toamna 2009. cred ca pe mine personal ma ajutat f f f mult acest site .

  122. stoianconstantin spune:

    Salut Ionut,
    Succes la examen!
    SGC

  123. DODO spune:

    buna ziua ,

    stimate domn , problema nr 1 contine o eroare in rezolvare sau nu ? valoarea tensiunii exprimata in volti in formula de calcul este de 220 v sau o,220 v ?

    in ce manual de electrotehnica se specifica ca rezistenta electrica se masoara in wati si nu in ohmi ?

    revizuti va rog problemele , sunt multe erori . Cu tot respectul pentru timpul dvs . pretios , fiti amabil , daca tot sunteti unul din putinii de la care se poate obtine o informatie corecta si in timp real sa ne raspundeti detaliat la intrebari.

    Cu tot respectul , DODO

  124. stoianconstantin spune:

    Salut Dodo,
    1 Te rog sa observi ca rezultatul este in kWh prin urmare am exprimat tensiunea in kV 220V=0.22 kV
    2 intradevar rezistenta se masoara in ohmi daca undeva este alta unitate de masura este gresita
    3 accest posibilitatea existentei unor erori. Pana la urma prin mesajul Dv toti utilizatorii sunt avertizati asupra acestui aspect si nu vor invata mecanic avand si posibilitatea de a avea satisfactia descoperirii unor erori!
    4 accept cu placere discutiile. De regula raspund la toate interpelarile, evident in limita timpului disponibil

    Mai vb
    Succes la examen!
    SGC

  125. cristi b spune:

    Buna ziua,

    O mica observatie cu privire la problema 18: cerinte a)procentul de pierdere de tensiune pe linie ?/ raspunsul DU=11,7V, reprez. doar caderea de tensiune pe linie.Asadar: DU(%)=100*DU/U linie.plecare
    U l.p.=Ulampi+DU=220V+11,7V=231,7V => DU(%)=100*11,7V/231,7V=5,05% (raspuns final).Inca nu au aparut pareri la cald cu privire la exam. de anul asta ?!
    Multumesc,

  126. Cristi spune:

    Buna ziua,
    Am si eu cateva nelamuriri :
    La problema nr 13 :
    Pentru un circuit electric monofazat ( cc sau ca) DU=2RI sau 2RIcosfi, in rezolvarea problemelor am regasit DU=RI dar in rezolvare apare si un 2.
    Cum este corect?
    ——————————-
    La problema nr 14 :
    In rezolvarea dvs. formula Rconductor=r*L/S si dupa inlocuire apare un 2 ..mai precis in aceasta inlocuire U = I*(Rreceptor+2*Rconductor),
    Daca puteti sa detaliati un pic ca nu inteleg de unde apare.
    __________________
    La problema nr 19 :
    Rconductor linie monofazata=Rcond=DU /I=11/15=0.73Ω
    SCoate formula lu Rcond din DU=2RI sau din formul DU=RI ?

    Va multumesc!

  127. marius spune:

    in suportul de curs de la “3t training” la toate problemele supuse rezolvarii DU=2RI

  128. cristi spune:

    Pana la urma cred ca am gasit raspunsul.
    2 apare cand sunt mai multe conductoare, adica un circuit.
    Vad eu maine, la examen :)

    • stoianconstantin spune:

      Adica conductorul de faza si conductorul de nul!
      Succes la examen!
      SGC

  129. Flaviana spune:

    Rugaminte!
    Din ce am citit am vazut ca aveti ”Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995”, ”Retele electrice de Gh. Iacobescu ed. 1977” si ”Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979”scanate, le-as vrea si eu, va rog!
    Multumesc!

  130. Flaviana spune:

    Multumesc!
    Le-am si descarcat!

  131. petrus spune:

    Buna seara,
    Ma pregatesc pentru examenul de autorizare si am ajuns la rezolvarea problemei 15 si nu imi este clar modul de calcul al pierderii de tensiune din linie (pct. b), respectiv din ce considerente se utilizeaza un “cosj”?
    Multumesc,

  132. Raluca spune:

    Rugaminte!
    Va rog sa imi trimiteti si mie un link de descarcare pentru cartile ”Manualul pentru autorizarea electricienilor instalatori- ed. 1995”, ”Retele electrice de Gh. Iacobescu ed. 1977” si ”Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979”scanate.
    Multumesc!

  133. Flaviana spune:

    Raluca aici le gasesti : http://dl.transfer.ro/transfer_ro-15oct-26c3391ff3b.zip
    Spor!

  134. Raluca spune:

    Flaviana, ai putea sa imi trimiti inca o data daca te rog Retelele electrice , deoarece nu o pot descarca. In arhiva imi spune ca a aparut o eroare la acea carte. Celelalte doua carti le-am copiat.
    Multumesc mult inca o data!

  135. Flaviana spune:

    Raluca, acum imi dau seama ca nici eu nu o pot deschide, asa am primit-o, deci daca ne-ar putea ajuta altcineva ar fi bine.
    Scuze de intarziere la raspuns, dar abia acum am vazut.

  136. Serban Mihai spune:

    Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati si pe mine cu cartea scanata “Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru ed.1979″.
    Multumesc

    • Petru spune:

      Buna ziua,
      de unde pot descarca “retele electrice-probleme de Gh. Iacobescu ” si “Probleme de statii si retele electrice de Al. Curelaru” ?

      Multumesc anticipat

  137. Serban Mihai spune:

    Am rezolvat.
    Multumesc

  138. Costin Beiu spune:

    se pare ca intoamna 2011 sunt unelemici schimbari la probleme. observ, la prima vedere, o schimbare la problema 6. in primavara au fost aceste probleme. am obtinut II B. acum ma pregatesc pentru IIA.

    bafta tuturor.

  139. abdon spune:

    Va salut! Multumesc si eu la fel ca multi altii pentru “lucrarea” domnului Stoian, mai este cineva care se gandeste si la noi :D, Domnul sa te binecuvinteze!

    Ma pregatesc pentru examenul din primavara, am descarcat problemele de pe site ANRE, din 2011, nu corespund in totul cu cele din anii trecuti, am remarcat ca si “voltajul” e schimbat de la U=220, la 230, nu e problema, numa ca cine copiaza, poate copia gresit, si sunt unele probleme, aceleasi, dar cu modificari ale enuntului, defapt ideea este aceeasi.

    De mult timp nu am avut rotitele puse in miscare, si cu ocazia aceasta le-am urnit, am intrat aici sa fac diferenta intre rezolvarile mele, si cele de aici, numai ca nu gasesc sa fie rezolvate cele recente.

    Se poate sa fie dat rezultatul final la cele recente de anul acesta ( sper sa nu ma fi pacalit eu :D ). Multumesc!

    • stoianconstantin spune:

      Salut Abdon,

      Multumesc pentru aprecieri. Intradevar sunt probleme al caror continut si/sau doar date de intrare s-au modificat au aparut si probleme noi.
      N-am mai avut timp sa le actualizat. Am aflat ca problemele care s-au adaugat noi sunt toate din cartea veche de autorizarea electricienilor.
      Accept cu placere sa public noi rezolvari daca le primesc ca atare. Evident ca voi mentiona corespunzator numele celui care a muncit rezolvarile respective. Altfel cand ma voi apuca sa ma pregatesc pentru reautorizare voi improspata toate materialele. Dar mai e pana atunci.
      De cand s-a introdus obligativitatea cursului interesul pentru materialele publicate pe blog s-a redus. De aici si preocuparea mea mai rezervata pentru actualizari.
      In apropierea si in timpul sesiunilor de examen exista varfuri de accesare a materialelor legate de examene.
      La aspecte pozitive (pentru blog!) as mentiona faptul ca cel putin in prima etapa unii organizatori de cursuri au oferit cursantilor materiale de pregatire listate direct de pe blog. Intre timp s-au mai perfectionat si contributia lor la suportul de curs reflecta munca lor.
      Oricum ma bucur sa imi pot ajuta colegii sub orice forma.
      Succes!
      SGC

  140. Nicu spune:

    Va salut !

    Am citit cu atentie comentariile dumneavoastra. Sunt interesante si utile.

    Mentionez ca sunt nou pe blog. Am o mare rugaminte, daca poate cineva sa-mi trimita si mie rezolvarea la problemele10-38. Intentionez sa ma inscriu la examenul din primavara, pentru IIB.

    Am tot respectul pt.domnul Stoian.

    Va multumesc anticipat.
    nicuciorgan@yahoo.com

    • stoianconstantin spune:

      Salut Nicu!
      Bine ai venit pe blog! Iti recomand sa accesezi pagina aa_autorizare electricieni Ai lista completa a problemelor rezolvate pe blog si link-urile necesare.
      Succes!
      SGC

  141. Daniela spune:

    Buna ziua! eu si cu inca 2 colege ne-am apucat de invatat pentru gradul II. Am observat ca sunt multe schimbari in aceasta primavara dar in special la norme (acum se dau dupa noul I7 din 2011).

    Hai sa ne apucam de treaba si poate ne ajutam reciproc!

    Multumesc domnului Stoian si tuturor celor care contribuie.

    • stoianconstantin spune:

      Salut Daniela,

      Ma angajez sa postez noile raspunsuri. Ar fi bine sa fie fundamentate cu trimitere la articolele din reglementari.

      Succes!

      SGc

  142. Costin spune:

    Buna ziua. ma putei ajuta cu raspunsurile la aceste 2 probleme,

    9. Un electromotor monofazat având randamentul  = 80% şi cos = 0,89 este parcurs de un curent I = 18 A la o tensiune de U = 230 V. Să se determine puterea absorbită din reţea şi puterea utilă ale electromotorului, în kW şi CP.

    10. Un generator având la bornele sale tensiunea U = 230 V şi randamentul = 90 %, alimentează un circuit cu o rezistenţă R = 2,76 Ω. Să se determine puterea motorului care pune în mişcare rotorul generatorului.

    Am facut eu niste calcule insa nu sunt sigur de ce am facut ca este corect si asi vrea sa stiu parere dumneavoastra daca aveti timp. m-ar ajuta tare mult. o zi buna in continuare.

  143. Daniela M spune:

    9.Pel abs=U * I * cos q=230* 18 * 0,89=3684,6W=3,68kW
    Pel abs=P utila/n (n-niu nu pot sa pun semnul)->P utila=n*Pel abs=3684,6*0,8=2947,68W=2,94kW
    1kW=1,34CP ->Pel abs=4,93CP->Putila=3,94cP

  144. Costin spune:

    Multumesc pentru raspunsuri DanielaM, mi-au fost de folos insa acum m-am lovit de o alte probleme la care nu ma descurc,si la care sper sa ma ajute cineva.

    13. Un generator de curent alternativ alimentează cu energie electrică un circuit care are cos = 0,83. Tensiunea la bornele generatorului este U = 240 V iar curentul în circuit I = 120 A. Să se determine puterile generate: aparentă, activă şi reactivă.

    Aici am aflat puterea aparenta si puterea activa insa nu stiu cum sa aflu puterea reactiva. am cautat ceva formule pe net insa nu am inteles mare lucru din ce am gasit. Din cate am inteles trebuie sa aflu reactanta si nu inteleg cum.

    17. Pe tabloul de distribuţie al unui consumator sunt montate : un voltmetru, un ampermetru şi un wattmetru, care indică: 220 V, 80 A şi respectiv 14,1 kW. Să se determine factorul de putere, impedanţa, rezistenţa activă şi reactanţa circuitului.

    Aici la fel imi dau bataie de cap impedanta si reactanta.

    Astept raspuns daca avtei vreme, o zi faina in continuare va doresc.

  145. Ted spune:

    13.
    S=U x I, = ……. = 28,8 KVA
    P=U x I x cosfi = …… = 23,9 KW
    Q=U x I x sinfi . = …… = 16,1 kVAr
    Si acum ca sa intelegi: Deseneaza-ti triunghiul puterilor (S,P,Q,) si o sa tii minte. E similar cu Z, R, X. Si o sa te ajute si la alte rezolvari, inclusiv la 17!`

    17.
    P= U x I x cosfi, , cosfi=……….. =0,8
    Z=U/I = 2,75 ohm
    R=Z cosfi ….. =2,2 ohm Saju direct din formula P=U x I =R x I patrat.
    Z patrat = R patrat + X patrat. —> X = radical (Z patrat-R patrat) = …=1,65 ohm

  146. Costin spune:

    Merci mult Ted pentru raspunsuri, am gasit informati despre triunghiul puterilor si am inceput sa inteleg cum merge. O zi buna in continuare iti doresc.

  147. Costin spune:

    Buna ziua am revenit cu o alta problema, sper sa isi mai gaseasca cineva timp sa dea o mana de ajutor.
    22. Un fier de călcat electric funcţionează un timp t = 45 minute la tensiunea de U = 230 V. Firul interior al rezistenţei sale are lungimea l = 4 m, secţiunea s = 0,2 mm2 şi rezistivitatea ρ = 5  mm2/m.
    Să se determine puterea P şi consumul de energie electrică W ale fierului de călcat.

    Cum pot afla rezistenta sau intensitatea din datele date? ce formula exista? astept raspuns numai bine.

  148. Ted spune:

    W=Pxt ,,
    P=UxIxcosfi, dar aci cosfi=1. U=RI daca inlocuiesti iti da P=Upatrat / R . deci
    W=Upatrat x t / R
    Grija ca timpul e 45/60.
    R = ρ x lungime / sectiune = 100 ohm.
    W=396,75W

    Daca nu retii formulele retine macar ca poti sa te uiti dupa unitati de masura si iti iasa formula…ρ = 5 Ohm x mmp/m Deci ….!!,,,

    Mai cauta de mai ai timp pe google `ANRE Chelbosu` si gasesti toate problemele varianta 2011-2012. cele de pina la gr II sint fara cusur

  149. Costin spune:

    Ms Ted inca odata ce bine imi prindea de stiam de site-ul ala mai din timp insa niciodata nu e prea tarziu. Ms mult de ajutor. O zi buna.

  150. bogdan spune:

    Costine fara suparare mai ai de invatat

  151. bogdan spune:

    Dl Stoian am dat examenul si l-am luat fara brobleme.

    Sunt foarte multumit de cum s-a desfasurat examenul chiar s-a inceput inainte de ora stabilita ,la ora 14 a inceput si examenul. Imi pare rau de cei care nu l-au luat, greu nu a fost doar ca nu s-a invatat!

    Asta este in viata mai trebuie si muncit ‘daca vrei sa culegi ceva????”

    Nota 10 supraveghetorilor si celor care se ocupa si in toamna la marire de grad!

    Va multumesc!

  152. bogdan spune:

    Dl stoian daca ma puteti ajuta cu un raspuns.Am curs de pregatire teoretica pentru examenul de gradul II A+b pot sustine examen pentru II A sau trebuie sa ai o diploma de proiectari.Eu lucrez in Enel si am facut proiectari pentru linii de MT si JT dar nu sunt trecute in cartea de munca.Va multumesc.

  153. popescu spune:

    Am si eu o problema vreau sa fac o instalatie electrica la o casa si ma intrebam cum fac cu PE-ul? e bine daca iau nulul de lucru din imaintea sigurantei si fac pe/.ț

    • bogdan spune:

      pentru Popescu : fa priza de pamant cum se face normal si nu lua de pe nul deoarece poate sa dispara cate odata din tetea la un contact slab sau la un consum mai mare

    • stoianconstantin spune:

      Buna seara,

      E buna recomandarea dlui Bogdan. Solutia completa presupune ca in firida respectiva PEN-ul din retea sa fie legat la pp a firidei de unde sa fie derivat in N si PE. In amonte de puncul de derivare avem schema TN-C iar in aval TN-S

      In retelele stradale la bransamentele monofazate rareori se prevede pp la firidele de bransament monofazate. De regula se prevede pp la bransamentele trifazate. In aceste conditii este corete si optiunea dlui Popescu insa varianta lui Bogdan este superioara mai ales la pp sub 4 ohmi corect realizata.

      In situatia in care se intrerupe nulul in amonte in retea regimurile de functionare sunt necorespunzatoare la respectivul bransament cu sau fara pp Totusi din ratiuni de electrosecuritate varianata cu pp la firida de bransament este superioara.

      In timp pp ca sa fim siguri ca se pastreaza corespunzatoare trebuie masurata si verificat gradul de corodare. Masurareaar trebui sa se faca din 2 in 2 ani iar gradul de corodare cel putin o data la 10 ani.

      Daca mai vb va rog sa utilizati butonul “raspunde” de langa numele Dv pt a mentine discutia grupata.

      Poate va faceti timp sa aderati la platforma de marketing oferta Win-4-All pe care eu o sustin.

      Cu stima,

      SGC

  154. Cadar Lucian spune:

    Buna ziua domnul Stoian Constantin .Ma numesc Cadar Lucian si sunt din jud Satu Mare.Va rog sa ma ajutati cu intrebarile si raspunsurile ce se vor sa pentru examenul de primavara 2013 la electricieni autorizare.Si cu exemple de probleme ce se vor da la examen,eu vreau sa dau examen pentru gradul 2A+2B.Va multumesc.Va rog sa imi trimiteti la adresa lucyan_fl@yahoo.com .Va multumesc anticipat

  155. nicoleta spune:

    d-nul stoian eu dau ex. pentru 2A 3B . As dori sa aflu si eu daca se poate in care grad de aplicatii numerice ma incadrez::
    - gradul 2 (de la 1-30) sau:
    - gradul 3 (de la 31-57) sau ambele.
    Va multumesc!

    • stoianconstantin spune:

      Va faceti singura limitele si va asumati decizia!
      SGC

Lasă un răspuns

