- a_Energie eoliana


SGC 2002     ANRE a eliberat autorizatii pentru infintarea mai multor parcuri eoliene.

            Intentionez sa cumulez in aceasta pagina cat mai multe informatiile legate de producerea de energie eoliana a carei pondere in balanta energetica a Romaniei tinde sa creasca semnificativ pe termen scurt. In prima faza evident ca informatia va fi cam nestructurata sper ca acesta sa nu fie un inconvenient major pentru Dv.

           Evident ca sunt multe aspecte legate de dezvoltarea productiei de energie eoliana. Unul dintre acestea este legat de oportunitatile pe care domeniul le prezinta pentru specialistii in energetica.

Site care gazduiesc articole legate de energia eoliana

 

Nume proiect Nr turbine Putere instalata[MW] Comuna
Baia I 23 46 Baia
Baia II 10 20 Baia
Baia III 14 28 Baia
Baia IV 16 32 Beidaud
Beidaud North 16 32 Stejaru + Baia
Beidaud South 7 14 Beidaud
Beidaud I 19 38 Beidaud
Beidaud II 22 44 Beidaud
Casimcea I 20 40 Casimcea
Casimcea II 25 50 Casimcea
Casimcea III 20 40 Casimcea
Casimcea IV 19 38 Casimcea
Casimcea V 24 48 Casimcea
Ceamurlia South 14 28 Beidaud + Baia
Cogealac I 16 32 Cogealac
Cogealac II 24 48 Cogealac
Cogealac III 11 22 Cogealac
Cogealac IV 21 42 Cogealac
Cogealac V 25 50 Cogealac
Cogealac VI  27 54 Cogealac
Cogealac VII 23 46 Cogealac
Cogealac VIII 21 42 Cogealac
Cogealac IX 15 30 Cogealac
Cogealac X 13 26 Cogealac
Cogealac XI 28 56 Cogealac
Corbu I 16 40 Corbu
Corbu II 12 24 Corbu
Corbu III 6 12 Corbu
Fantanele North 10 20 Fantanele
Fantanele West 18 36 Fantanele + Cogealac
Gradina I 9 18 Gradina
Gradina II 22 44 Gradina
Istria I 13 26 Istria
Istria II 24 48 Istria
Kogalniceanu I 16 32 Kogalniceanu
Mihai Viteazu I 20 40 Mihai Viteazu
Mihai Viteazu II 18 36 Mihai Viteazu
Mihai Viteazu III 13 26 Mihai Viteazu
Mihai Viteazu IV 20 40 Mihai Viteazu
Pantelimon I 17 34 Pantelimon
Pantelimon II 16 32 Pantelimon
Sacele I 14 28 Sacele
Sacele II 19 38 Sacele
Sacele III 13 26 Sacele
Sacele IV 24 48 Sacele
Sacele V 20 40 Sacele
Sacele VI 15 30 Sacele
Sacele VII 13 26 Sacele
Sacele VIII 8 16 Sacele
Sarichioi 5 10 Beidaud
Sarichioi South 14 28 Beidaud + Cogealac
Sarichioi West 14 28 Beidaud
Targusor I 18 36 Targusor
TOTAL 900 1800  

PARCUL EOLIAN FÂNTÂNELE VEST  

 

Titularul autorizatiei de infiintare 289/2008 SC Tomis Team SRL 

 Amplasare :       com. Fântânele, jud. Constanţa (extravilan)

 Centrale electrice eoliene vor fi amplasate pe suprafeţele de teren destinate realizării Parcului Eolian Fântânele Vest, care sunt identificate în Centralizatorul Extraselor de Carte Funciară şi în Planul general al Parcului Eolian Fântânele Vest.      

        Date tehnice :    Putere electrică instalată,  250  MW

                                    Componente principale:

Centrale electrice eoliene    Număr: 100Tip GE 2,5Pn= 2,5 MWUb= 690 V, f= 50 Hztransformator 0,690/33 kVHturn = 104 mDiametru rotor= 100 m 
Staţii electrice Număr: 3 110/33 kV, 80 MVA
LES  -     33 kV, de la centralele eoliene la Staţiile electrice; -     110 kV, de la Staţiile electrice ale parcului (110/33 kV) nr. 1 şi 2 la staţia nr. 3;-     110 kV, L=9500 m, de la Staţia electrică (110/33 kV) nr.3 a parcului la Staţia electrică TARIVERDE (400/110 kV, 750 MVA). 

        

 

 

STAŢIA ELECTRICĂ DE 400/110 kV, 750 MVA, Tariverde

 

Titularul autorizatiei de infiintare 289/2008 SC Tomis Team SRL    Amplasare :       localitatea Tariverde, com. Cogealac, jud. Constanţa (extravilan)  

          Date tehnice : Putere electrică instalată  750 MVA    Tensiuni 400/110 kV  

 

 Componente principale:

Transformatoare    Număr: 3Pn= 250 MVA Tensiuni: 400/110 kV 
Circuite:   -     3 x LES 110 kV, de la Staţia electrică a Parcului Eolian Fântânele Vest la Staţia electrică TARIVERDE ; -     1 x LES 110 kV, de la Staţia electrică a Parcului Eolian Fântânele Est  la Staţia electrică TARIVERDE; -     3 x LES 110 kV, de la Staţia electrică a Parcului Eolian Cogealac  la Staţia electrică TARIVERDE -     LEA 400 kV d.c., de  la  Staţia electrică TARIVERDE la LEA 400 kV Constanţa Nord – Tulcea Vest

 Vestas si Ministerul Mediului din Danemarca investigeaza prabusirea/dezintegrarea violenta a 2 turbine eoliene in ultima saptamana 

sursa: www.energieverde.wordpress.com

Filmul  dezintegrarii unei turbine eoliene:

 

Fuziuni si achizitii: Iberdrola Renovables intra pe piata de energie eoliana din Romania

Investitie eoliana: Green Energy Grup – Valea Nucarilor/CT

Locatie: Valea Nucarilor/ Tulcea
Investitor: Green Energy Grup SRL (reprezentata de Gheorghe Tripon)
Valoare investitie in energie eoliana: 25 mil euro

INVESTITIE eoliana: Eco Prod Energy/Topolog- TL

Locatie: Topolog/ jud. Tulcea
Investitor: Eco Prod Energy Ploiesti(administrator Mircea Cosma)
Valoare investitie: faza 1 – 3,8- 4,5  mil. Euro/faza 2 aprox. 6 mil. Euro

INVESTITIE eoliana: Prigoana s.a./Tureni – CJ

Locatie: Tureni/Jud Cluj
Investitor: Octavian Manastireanu (fost director Ardaf), Silviu Prigoana, Ovidiu Lordean + alti 2 investitori clujeni
Stadiul investitiei: n/a

Prospecti: Eol Est Energy

Din categoria investitorilor exotici care tatoneaza domeniul energiei eoliene se numara si cei de la Eol Est Energy. Care nu spun practic nimic in Saptamana Financiara – nu vad care este valoarea articolului din Saptamana Financiara pe care-l gasiti mai jos. Poate ma ajutati voi…
Fostul candidat la alegerile prezidentiale din 1992 s-a asociat cu deputatul […]

Prospecti: Verbund

Si austriecii de la Verbund isi declara intentia de a investii in domeniul surselor regenerabile de energie din Romania si mai precis in energie eoliana. Reprezentantul Verbund in Romania, Teodor Ovidiu Pop (si fost director general Termoelectrica) declara:
Am avut o discutie cu conducerea Administratiei Porturilor Maritime din Constanta, de a realiza in incinta santierului naval un parc […]

Proiect: Ramina Eol/ Marisel – CJ

In urma cu mai putin de 2 luni comentam declaratiile primarului Maris din Marisel.
Iata ca lucrurile s-au miscat si proiectul primarului a facut primul pas spre concretizare. Licitatia de concesionare s-a desfasurat, au participat 2 firme din Cluj -se pare proaspat infiintate pentru a participa la aceasta licitatie: Ramina Eol si Ro Eco. Asadar:
Locatie: Marisel/ jud. Cluj
Investitor: Ramina Eol (reprezentata […]

Proiect eolian: Continental Wind Partners (CWP)/Cofra Group [updated]

 In urma conferintei de la ISPE au aparut in presa noi informatii legate de dezvoltarile de energie regenerabila (energie verde).
Astfel Cofra Group AG – este un fond de investitii cu originile in Olanda. Grupul are investitii diversificate: retail, real estate, energie. Investitiile in energie ale grupului sunt derulate prin Good Energies – care conform site-ului companiei are o capitalizare de […]

PROIECT eolian: Sinus Holding /Dobrogea

Locatie: Beresti Meria/ Galati
Investitor: Sinus Holding – The Energy Company (Ungaria)
Valoare investitie: aprox 2 x 60 mil Euro
Putere instalata: 2 parcuri x 60 MW

PROIECT eolian: Grivco/Valu lui Traian- CT

Locatie: Valu lui Traian/ Constanta
Investitor: GRIVCO (fam. Voiculescu)
Valoare investitie: aprox 25 mil Euro
Putere instalata: 20 MW
 

 Locatie: Marasesti/Jud Vrancea
Investitor: n/a (firma cu actionariat australian)
Stadiul investitiei: proiect

 

71 Răspunsuri to “- a_Energie eoliana”

  1. rapeanu radita Says:

    vand 10 ha la cheile dobrogei,com gradina in dobrogea cu 3000 euro ,ha tel,0723156981,acte terenin zona inalta

  2. Gheorghe Chivu Says:

    Stimati domni.
    Referitor la proiectele prezentate de T**** T**** srl si E***** D******, si afisate pe mai multe pagini de internet, inclusiv pe paginile unor ziare on-line.
    Proiectele alea de miliarde de euro sau dolari sunt vrajeala pe fata pentru a atrage investitori.
    Interesul este al firmelor implicate in stirile postate pe internet si care mai mult ca sigur au fost platite ca sa apara.
    Nu exista infrastructura pentru asa ceva. Noi romanii stim asta insa strainii habar nu au.
    Sau exista a doua varianta. Anunturi platite ce asa zise proiecte eoliene si cu cateva autorizatii obtinute pentru a atrage investitori de afara pentru a le cumpara pt ca toate sunt aranjate de la A la Z si strainii habar nu au ce cumpara, pt ca nu cunosc aranjamentele din Romania.
    Firmele implicate conduse de asa zisul “om de afaceri” M****** care a deschis o gramada de firme pentru a avea mai multe oferte din partea investitorilor.
    Sau interese ale celor ce doresc sa investeasca in statii de transformare si retele pentru a incheia contracte cu propriile firme si pentru a castiga bani din buzunarul nostru.
    Avizele si autorizatiile alea nu au nici o valoare fara bani reali.
    Prin urmare, ar fi bine sa fie cercetate in amanuntit toate anunturile dubioase ce apar pe internet pentru ca atunci cand un investitor strain o sa ia teapa de la asa zisi oameni de afaceri o sa implice si toate sursele media ce au contribuit la sarlatania asta.
    Daca considerati ca este o parere realista, as dori sa postati aceasta parere pe blogul dumneavoastra pentru a-si exprima parerea si alti vizitatori despre aceste proiecte fabuloase de parcuri eoliene ce sunt construite artificial de afaceristul M****** din Constanta si ceilalti oameni implicati.
    Daca sunteti corect si respectati acest domeniu al energiei, sper sa postati aceasta opinie in intregime. Daca nu, inseamna ca sunteti partener cu ei. Sper sa nu.
    Multa bafta tuturor electricienilor romani care au dezvoltat aceasta tara.

  3. stoianconstantin Says:

    Domnule Gheorghe Chivu,

    Este posibil ca Dv sa aveti dreptate. In acest caz nu stiu de ce nu va adresati autoritatilor? Eu cred ca spatiul acesta nu este pentru acest tip de dezbateri. Probabil ca drumul de la idee sau chiar de la o autorizatie la fapte este lung. Dinamica afacerilor prevede si un anumit mimetism si riscuri si visatori si de ce nu si vanzatori de iluzii.
    Ceea ce stiu ca la emiterea unui aviz/autorizatie se acorda credit solicitantului ca va finanta lucrarile si se munceste serios. Altfel daca autorizatiile s-ar da la “plesneala” ar exista riscuri enorme daca totusi cineva le-ar transpune in practica.
    Eu cred ca interesul pentru energia eoliana este real si serios. Concentrarea fermelor genereaza efecte tehnice cel putin interesante in SEN.
    In alta ordine de idei nu am nicio obligatie fata de Dv din pdv al gazduirii opiniilor Dv. Pur si simplu, asa cum am declarat in pagina de prezentare a blogului imi arog dreptul de a sterge orice mesaj care nu imi convine. La nevoie am si instrumente software sa limitez accesul Dv pe blog. Sper totusi sa nu fie nevoie sa apelez la aceste masuri!
    Cu stima
    Stoian Constantin

  4. adrian Says:

    In aceasta tara nu se va produce nimic niciodata,totul este o gogoasa,cat timp nesimtitii si sarlatanii vor predomina in toate structurile de stat,indiferent de apartenenta la partide(care stim cu totii nu sunt decat clanuri mafiote,formate rapid in apropierea alegerilor),pt. simplul fapt ca romanii sunt in esenta o natie mediocra.Ar putea unii loviti brusc de patriotism,sa ma combata strigand numele catorva personalitati care oricum fac parte din istoria indepartata a Romaniei,dar eu ma refer la ceva real ,ce persista de juma de secol.

  5. ion Says:

    referitor la opinia dlui. chivu legat de infrastructura inexistenta…
    nu este obligatoriu ca o centrala eoliana sa fie conectata la reteaua de distributie electrica.
    Daca ne gandim bine ele pot produce aer comprimat, hidrogen prin electroliza apei sau alte metode de stocare in situ a energiei electrice produse…
    deci putina imaginatie nu strica…
    pe masura ce criza energetica se adanceste apar solutii noi de producere a energiei din surse regenerabile (vezi sistemul de zmeie/parapante care produc energie din vant la mari inaltimi).

  6. mihai Says:

    Stimate domnule stoian constantin,
    Sunt un fan al idei de folosire a energiei alternative, dar trebuie sa aveti in vedere implicatiile de securitate rezultate din amplasarea acestor centrale eoliene. Probabil cunoasteti faptul ca la nivel mondial se fac studii referitoare la influenta turbinelor eoliene asupra capacitatii de descoperire radar (vezi cazul Marii Britanii – http://www.guardian.co.uk/science/2004/mar/04/thisweekssciencequestions2).
    Va rog, daca este posibil, sa faceti publica modalitatea prin care ati obtinut autorizatia de construire a acestui parc de centrale eoliene in zona Fantanele -TL. A fost consultat Ministerul Apararii? S-a obtinut acordul acestuia? Personal ma intereseaza cum ati abordat problema influentei turbinelor asupra capacitatii de descoperire a radarelor!!!
    Va doresc succes!

  7. Panait Gh. Says:

    Va rog sa-mi spuneti care este distanta minima intre cabluri la LES 110 Kv si ce materiale mai noi se folosesc la aceste cabluri.
    Multumesc anticipat.

  8. stoianconstantin Says:

    Salut Mihai,

    Daca am inteles bine ma creditezi ca as fi titularul autorizatiei de infiintare a parcului eolian Fantanele!? Cred ca abia atunci as fi un tip interesant!
    Nu cred ca metodologia actuala presune avize de la ministerul apararii nationale desi inainte emitentii AC impuneau avize evident inutile de la MAPN de ex pt modernizarea unei retele stradale jt.
    Voi studia materialul pt care mi-ai furnizat link-ul.

  9. stoianconstantin Says:

    Salut Mihai,

    Te rog citeste Ord. 38 /2008 – Normativ pentru proiectarea si executarea retelelor de cabluri electrice-NTE 007/08/00

    Art.53. Condiţiile specifice de instalare pentru cablurile de energie cu tensiuni de 110 kV, 220 kV, 400 kV, ca de exemplu: distanţe de montaj, apropieri şi intersecţii cu alte conducte şi instalaţii, transpoziţii etc., se stabilesc pe baza indicaţiilor fabricantului şi a normelor referitoare la calculul influenţelor liniilor de energie

    Se utilizeaza polietilena reticulata, cabluri uscate.

  10. Laurentiu M. Says:

    Buna ziua. In legatura cu centralele eoliene m-ar interesa si pe mine suprafata fundatiei unui turn pentru o turbina cu o putere de 3 MW.

  11. mihai Says:

    Stimate domnule Stoian Constantin,
    Este adevarat ca nu va cunosc pozitia in cadrul acestui proiect, dar oricare ar fi aceasta vreau sa va fac cunoscut ca avizele de la MAPN nu sunt deloc inutile asa cum considerati dumneavoastra. In plus, se pare ca nu ati inteles prea bine problema pe care am expus-o. Nu ma intereseaza reteaua de cabluri electrice ci palele turbinelor eoliene care pot afecta capacitatea de descoperire a radarelor. Daca nu sunteti lamurit va rog sa transferati informatiile acestea catre o persoana abilitata sa-mi ofere un raspuns la obiect.
    multumesc!

  12. stoianconstantin Says:

    Salut Mihai,

    Este un site privat! Eu imi aleg subiectele si le dezvolt functie de preferintele mele profund subiective. Daca ai o probleme importanta de rezolvat de ce nu mergi direct la tinta: structuri MAPN, Guvern, CSAT, etc. etc!
    Este posibil sa fie o problema si reala si importanta asa ca daca te si preocupa merita sa faci lobby acolo unde se si pot lua masuri.
    Cu stima!
    SGC

  13. Laurentiu M. Says:

    Stimate Domnule Stoian,

    As dori daca se poate o informatie despre amplasarea centralelor eoliene fata de antenele de telecomunicatii. Exista normativ special?
    Va multumesc anticipat.

  14. stoianconstantin Says:

    Salut Laurentiu,

    Nu cunosc un astfel de normativ. Exixta insa normativul ANRE privind zonale de protectie si de siguranta si un altul privind conditiile de de racordare CEE.

    Da ca reusesc sa ma documentez mai mult te contactez.

    SGC

  15. Laurentiu M. Says:

    Multumesc pentru raspuns. M-am documentat in ceea ce priveste normativul ANRE privind zonele de protectie si siguranta. In ceea ce priveste antenele de telecomunicatii pana anul trecut era specificat ca centralele eoliene se amplaseaza la o distanta de 200m fata de acestea. Acum insa au modificat si au scris ca se obtine de la autoritatea specificata in certificatul de urbanism. eu as fi vrut sa stiu dinainte de a demara cumpararea unui teren cam care este distanta estimativa.

  16. Laurentiu M. Says:

    Mihai,

    In legatura cu avizele de la MAPN cred ca ai dreptate. Ele nu sunt inutile. Ai incercat sa obtii aviz de la ei pana acum?

  17. Laurentiu M. Says:

    Stimate Domnule Stoian,

    Am si eu nevoie de informatie, poate dumneavoastra v-ati mai intalnit cu asa ceva. Am aplicat pentru un studiu de solutie la un proiectant si acum trebuie sa incheiem un contract de proiectare cu un operator de distributie. Problema e ca in acel contract eu inserat un paragraf care precizeaza intrun mod ocolitor ca datele de intrare necesare trebuiesc platite de catre proiectant, adica implicit de catre beneficiar.

  18. stoianconstantin Says:

    Salut Laurentiu,
    HGR 9o/2008 spune ca SS se face de OD in regim concurential. Pana la urma pe tine nu prea ar trebui sa te intereseze cine face studiul important e durata necesara intocmirii SS si costul SS. Poti apela la un consultant ca sa te asiguri ca studiul intocmit de OD nu este partinitor pt ca poti face o mica economie la ss si sa platesi sume astronomice pt o solutie th exagerata.
    In niciun caz datete despre RED nu se platesc daca SS e facut de un proiectant extern. Cere explicatii si baza legala pt articolul respectiv si te vei lamuri.
    Astept vesti!
    SGC

  19. Laurentiu M. Says:

    La multi ani!. Multumesc pentru raspuns. Si eu stiam acelasi lucru, dar din moment ce semnez contractul asa…. inseamna ca sunt de acord. Dar inca nu am semnat. Sper sa ajung la o concluzie cu ei.

  20. Razvan Radu Says:

    In ceea ce priveste parcul eolian de la Fantanele va pot da eu citeva informatii fiind implicat in acest proiect in sensul ca in apartamentele mele gazduiesc din noiembrie 2008 o firma din Germania si realizeaza fundatiile pentru turibinele eoliene.

    Asadar lucrarile au inceput de anul trecut iar proiectul prevede ca pina la finele anului sa se instaleze 139 de turbine.

    Din ce am inteles beneficiarul este SC T*T* SRL la care o contributie importanta o are Compania C*.

  21. delta Says:

    Buna ziua!
    Schita cu acele 900 de turbine din nordul judetului Constanta si sudul judetului Tulcea este referitoare la planul initial. La unele dintre parcurile indicate in schita s-a renuntat (cel putin momentan), respectiv sunt in plan alte amplasemente.
    Poate ar fi util pentru cei interesati sa listati si numarul orelor de functionare a centralelor din diferite parcuri – sa nu aiba impresia cititorii ca aceste instalatii vor functiona 24 ore din 24 ore pe parcursul a 365 zile…

  22. stoianconstantin Says:

    Salut Delta,
    Nu cred ca am informatiile legare de numarul de ore de functionare prognozate pentru fiecare centrala. In fapt daca ai informatii noi mai detaliate iti pot gazdui cu placere un articol. Daca esti de acord te pot contacta pe email.
    SGC

  23. delta Says:

    Bună ziua,
    Mă rog, chiar pentru fiecare centrală nu ar avea rost furnizarea de detalii precum media orelor de funcţionare pe an.
    Desigur există diferenţe între durata funcţionării unei turbine montată pe vârful unei coline şi cea instalată la baza aceluiaşi delureţ, cu toate că Dobrogea totuşi prezintă un relief cam plan (sau “mai puţin accidentat” – în comparaţie cu alte regiuni), cel puţin în partea centrală şi sudică a platoului continental.
    Însă poate fi indicată o cifră aproximativă pe fiecare parc indicat în schiţă.
    Oricum, se încadrează între (puţin sub) 2300 ore şi (puţin peste) 2700 ore pe an. Adică turbinele funcţionează aproximativ 30% din durata unui an.

    În ceea ce priveste articole postate pe net, as putea să vă pun la dispozitie la un moment dat traducerea în română a unor articole legate de aspecte care au tangenţe cu domeniul exploatării resursei eoliene autohtone (adică traducerea unor articole publicate deja în diferite periodice). “La un moment dat” din cauză că aş presupune că nu-i chiar de maximă urgenţă.
    Câteva referiri vagi la problematica centralelor eoliene găsiţi aici: http://deltaica.blogspot.com/2009/01/globalizarea-vaicarelii.html

  24. windman Says:

    @Gheorghe Chivu
    Nu am nici un interes direct in proiectele dezvoltate de T**** T*** si E***** D*******, insa intamplator le cunosc de la sursa principala pe cele ale E***** D*******. Se intampla sa fie chiar adevarate-adevarate. Profesionisti de la Iberdrola Renovables supravegheaza indeaproape dezvoltarea proiectelor pe care le-au cumparat.
    Proiectul dezvoltat de T**** T*** pentru C** e momentan oprit de primarul din Cogealac, care a contestat autorizatia de constructie, insa cel mai probabil se va relua curand. Lucarile de constructie au inceput deja. Urmaresc zilnic evolutia acestor proiecte.

    @Adrian – sunteti mult prea pesimist, stimate Domn. Se intampla lucruri (bune) chiar si in Romania. In energie eoliana se vorbeste si se anunta in mod clar mai mult decat se face si se investeste cu adevarat, insa exista si o realitate a acestor investitii. Va invit la o vizita in Constanta si Tulcea, sa vedeti cu ochii Dumneavoastra investitii de sute de milioane de euro deja efectuate.

    @Mihai: sigur ca a fost consultat si Ministerul Apararii. Unul dintre avizele necesare pentru ridicare acestui tip de constructie se emite de catre Statul Major General (MAPN). In ceea ce priveste interferentele electromagnetice, o alta autoritate care trebuie sa isi dea avizul este Autoritatea Aeronautica Civila.

    @Laurentiu M: ma puteti contacta direct.

    @Delta. Aceste instalatii nu vor functiona 24/24, insa numarul de ore pe an la care va referiti Dumneavoastra, numit “numar de ore echivalente” este de fapt doar un calcul facut pe baza curbei de putere specifice fiecarui tip de turbina inmultit cu numarul anual de ore de vant de o anumita intensitate, care echivaleaza deci cu un numar fictiv de ore de productie de energie la 100% din putere. Insa generatoarele vor functiona mult mai multe ore decat cele “echivalente” la o putere mai mica decat cea nominala. Ele vor sta doar in perioadele de mentenanta si cand viteza vantului e mai mica decat “cut-in speed” (sa zicem 3 m/s) sau mai mare de “cut-out speed” (sa zicem 25 m/s).

    • violeta Says:

      aveti idee unde pot gasi distanta legala ce trebuie respectata in cazul interferentelor dintre centrala eoliana si radarele MAPN?

  25. Ileana Gheorghe Says:

    stie cineva daca exista vreo problema daca autoritatea locala acorda avizul prealabil de oportunitate la doua firme care dezvolta parcuri de energie eoliana, una in vecinatatea celeilalte? se pot impiedica reciproc, spre exemplu daca unul isi instaleaza turnurile pe o suprafata mai inalta decat celalat?

  26. stoianconstantin Says:

    Salut Ileana,
    Daca lucrurile au fost facute temeinic nu cred ca vor fi probleme. Ma gandesc ca daca turbinele induc servituti vecinilor atunci trebuie acceptul acestora. Deci daca primul beneficiar al avizului si-a consultat vecinii si are acordul lor atunci e OK. Va fi avand aviz si de la vecinul care vrea si el sa faca parc eolian. Acesta la randul sau va trebui sa aiba aviz de la cei pe care i-ar putea afecta.
    Pe rationamentul asta lucrurile “s-ar rezolva de la sine”!
    In ordinul ANRE 49/2007 este reglementata speta zonelor de protectie si de siguranta.
    SGC

  27. windman Says:

    Intr-adevar, Ordinul ANRE 4/2007 (Art. 15 si Anexa 3), modificat prin Ordinul ANRE nr. 49/2007 este baza reglementara valabila pentru tot teritoriul tarii. Cadrul legal este cel al legii energiei electrice, 13/2007.

    Un exemplu de reglementare suplimentara la nivel local aveti, de exemplu, in Constanta, unde printr-o HCJ se defineste exact zona de lucru a rotorului, zona de interdictie de constructie, precum si -atentie- zona de protectie eoliana, in functie de directia vantului dominant, vantul nefiind altminteri o resursa protejata. Este vorba de HCJ Constanta 249/13.08.2008, Anexa 2.

    Asadar, stimata Doamna, in ce judet este obiectivul?

  28. eusiatat Says:

    mai fratilor de ce nu vorbiti pe sleau ……totul sa intamplat din ordin politic ….voi stiti ce telefoane se dau de la constanta la tulcea si tulcea- bucuresti ??????????
    in zona tulcea se fac 2 proiecte atat restul este pentru fraieri de afara care cumpara cu milioane si milioane de euro un proiect inceput si dupa ca l platesc se trezesc ca brusc pe acolo este culoar de zbor pentru pasari ………voi stiti cum arata acest culoar de zbor ????????? este atat de serpuit de zici ca pasarile au gps la ele

  29. Dan Gurbet Says:

    Buna ziua,
    Ce parere aveti despre eolienele de mica capaciatate (uz domestic)
    Exista o reglementare cu privire la surplus de energie produs de catre aceste eoliene sa fie preluat de catre reteaua trans electrica.

    • Razvan Radu Cazare Constanta Says:

      O solutie eficienta o au cei de la Enercon in functie de necesitati pun la dispozitie o turbina de minim 330 kw ce produce curent de la minim 3 m/s. Pentru idependenta se foloseste un sistem automat wind diesel pus la dispozitie de ei si care functioneaza in mai multe locatii din Germania.

  30. stoianconstantin Says:

    Salut Dan,
    Am o parere destul de buna. Intro vreme ma gandeam sa imi cumpar si eu una. M-a descurajat pretul si incertitudinea productiei. Probabil ca in timp acestea vor patrunde pe piata. Puterea exemplului va atrage tot mai multi utilizatori. Daca locuiesti intro zona cu vanturi “suparatoare” probabil ca se justifica efortul intro astfel de instalatie.
    Cred ca vorbim de un sistem complet cu redresor/invertor si baterii de acumulatori!
    In legatura su surplusul de ee care ar putea sa fie debitat in retea cred ca acum nu este reglementat acest aspect. In mod clar datorita incertitudinii productiei nu se poate vorbi de o vanzare catre un furnizor si nici de troc cu operatorii de distributie.
    SGC

  31. Raul Noica Says:

    Gasiti la http://www.transelectrica.ro/avizecontracte.php ultimele noutati referitoare la ATR/ contracte de racordare emise.

  32. FRONIM Says:

    Stiti cumva daca in extravilanul satului Sarighiol de Deal (Beidaud) inspre comuna Ramnicul de Sus se va face parc eolian.Si daca da
    as dori ceva detalii,adica ce pret are hectarul de teren in zona sau care este
    pretul de inchiriere pe hectar sau pe turbina amplasata? Multumesc

  33. stoianconstantin Says:

    Salut Feonim,
    Nu am informatiile solicitate de tine!
    SGC

  34. cazaremamaia Says:

    Imi puteti spune si mie unde gasesc pe site ul http://www.anre.ro companiile ce sint autorizate sa furnizez energie eoliana ?

  35. stoianconstantin Says:

    Autorizatiile fac obiectul Deciziilor. Accesati acesta sectiune si veti identifica deciziile care se refera la energia eoliana!
    SGCC

  36. cazaremamaia Says:

    Multumesc mult, am gasit informatiile pe care le cautam

  37. stoianconstantin Says:

    Ok!

  38. cazaremamaia Says:

    Ce am observat exista diferente mari intre avizele de mediu acordate de Agentia de Mediu Constanta si Deciziile celor de la ANRE in sensul ca multi doresc autorizarea dar foarte putin ajung sa finalizeze proiectul.

  39. stoianconstantin Says:

    Probabil ca aveti dreptate!
    SGC

  40. decebal Says:

    Am si eu 2 intrebari referitoare la procedura cu autorizatiile de infiintare:1.daca firma titulara a unei autorizatii de infiintare vinde investitia unui tert, tertul trebuie sa reia procedura de autorizare de la capat sau schimba doar autorizatia de infiintare pe numele sau? 2.ce se intelege prin documente ce dovedesc proprietatea sau dreptul de uz pentru centrale eoline? doar contractul de vanzare-cumparare sau contractul+extrasul de carte funciara/documentatie cadastrala eventual?

    • stoianconstantin Says:

      Salut Decebal,

      1 Autorizatia de infiintare trebuie reactualizata daca se schimba titularul. Insa sunt sanse ca aceasta reactualizare sa se faca mult mai usor pentru ca mare parte din documete pot fi preluate din dosarul initial

      2 da dovada proprietatii se face cu actele de vanzare cumparare si cu extres de CF

      3 ref la zonele de protectie si de siguranta te rog sa citesti ordinul ANRE 49/2007 pe blog sau pe sute http://www.anre.ro dupa care mai vb

      4 solutia oferita de Radu Razvan merita sa fie luata in considerare!

      SGC

  41. Radu Razvan Says:

    Dar la vinzarea proiectului inclusiv al firmei nu va gindeti este solutia cea mai simpla.

    Restul este consultanta si de regula se plateste pentru informatii.

    Datele mele de contact le gasiti pe site ul meu.

  42. Marian Gh. Says:

    Are cineva idee daca si in ce fel influenteaza turbinele eoliene microclimatul in special precipitatiile. Pot aparea neplaceri, influente negative asupra agriculturii din zona respectiva?

    • stoianconstantin Says:

      Cred ca nu s-au facut astfel de studii. personal inclin sa cred ca fermele eoliene nu pot influenta precipitatiile in zona!
      SGC

    • Razvan Radu - Cazare Constanta Says:

      Nu cred ca influenteaza precipitatiile in mod negativ (adica sa aduca seceta sau caderi masive). In orice caz in parcurile din judetul Constanta se fac din luna Mai masuratori si pentru precipitatii si probabil anul viitor se pot compara cu valorile medii din ultimii ani pentru a se verifica.

  43. Alexandru Tanasie Says:

    Poate cineva sa-mi precizeze daca exista un normativ sau altceva care sa precizeze distanta ce trebuie pastrata intre eoliene. eu stiu de 6-10 diametre de rotor, dar nu am gasit un normativ sau altceva.

    • stoianconstantin Says:

      Salut Alexandru,

      Vezi pe blog sau pe site ANRE ordinul 49/2007 ref zone de protectie si de siguranta!
      Succes cu inscrierea la Win-4-All
      SGC

  44. T.Steluta Says:

    Buna ziua,

    AS dori sa stiu saca in satul Sarighiol de DEal , com.Beidaut sunt proiecte pentru amplasare de turbine eoliene?Va multumesc!

  45. ionut Says:

    Dl.stoian,va pot adresa o intrebare pe acest site,primesc un raspuns? cu cine as putea sa iau legatura in cazul in care as dori sa valorific un teren din kogalniceani constanta,daca este bun pozitionat pentru amplasarea unor eoliene.astept un raspuns

  46. elisabeta Says:

    Satul Sarighiol de Deal ar fi ideal ptr. parc de eoliene este un sat care are curenti puternici .Pe vremea comunista aici se dorea sa se faca sanatoriu, cineva in masura ar putea sa testeze si se va convinge.

  47. Mihai Says:

    Am absolvit o scoala postliceala cu durata de 3 ani din cadru MApN, in specialitatea electronica si automatica.
    As vrea sa stiu daca pot sa ma inscriu la examenul de autorizare al ANRE

  48. pandele Says:

    Cum fac si eu sa inchiriez sau sa dau in concesiune 2x 10 ha teren arabil in jud Tulcea? Pe cine sa intreb? imi trebuie

    • stoianconstantin Says:

      Salut Pandele
      Mai citeste cometarii de pe blog si te lamuresti. Pur si simplu trebuie ofertat ca orie alta vanzare/inchiriere de teren.
      SGC

  49. Razvan Radu - Cazare Constanta Says:

    Pentru cei ce doresc sa inchirieze terenuri pentru proiecte eoliene va pot oferi citeva repere de pret pe care le folosesc marile companii.

    pret inchiriere teren 30 euro pe hectar pentru perioade de dezvoltare a proiectului (avizare dezvoltare racordare)

    dupa finalizare cind se trece la partea de productie 2000-3000 euro per turbine (in functie de numarul de turbine de pe parcela propietarului si de productia obtinuta)

    Durata contractului se face de obicei pe 20-25 de ani care este practic garantia oferita de producatorul turbinei.

  50. T.Steluta Says:

    T.Steluta spune:
    22/06/2010 la 17:28 | Răspunde

    Buna ziua,

    AS dori sa stiu saca in satul Sarighiol de DEal , com.Beidaut sunt proiecte pentru amplasare de turbine eoliene?Va multumesc!

    Vreau si eu un raspuns daca este posibil si aveti informtiile necesare. Va multumes din suflet.Felicitari pentru site!

  51. Razvan Radu - Cazare Constanta Says:

    Din informatiile pe care le am exista doua firme ce au solicitat avize pentru comuna Beidaud.

  52. Popovici Daniel Says:

    Buna ziua , as dori sa stiu daca are cineva cunostinta despre vreun proiect pentru amplasarea de eoliene in zona de nord a satului Poiana oras Ovidiu . Multumesc anticipat .

  53. Ana Vizireanu Says:

    Buna ziua,
    Ofer spre vanzare/cesionare teren in Judetul Constanta, Localitate Cumpana – 15 hectare 500 m2. Ma puteti contacta la nr. 0723499***.
    Relatii prin administrator site
    Multumesc!

  54. ilie Says:

    as vrea sa stiu si eu ce avize si autorizatii imi trebuie pentru realizarea unei ferme eoliene in zona deltei dunari

    • stoianconstantin Says:

      Poti gasi informatii citind articolele legate de energie eoliana si cele legate de avizul tehnic de racordare de pe blog.
      Altfel solicitand un certificat de urbanism care costa cca 50 lei vei avea lista completa a avizelor necesare din pdv al emitentului autorizatiei de construire.
      Pe site http://www.anre.ro gasesti cerintele care trebuie indeplinite pentru obtinerea autorizatiei ANRE de infiintare parc eolian si respectiv de obtinere licenta de producator.
      Nu ma pot angaja sa iti fac un rezumat al tuturor reglemetariolor care au legatura cu infintarea, construirea, racordarea la SEN respectiv licentierea agentului ec ca producator de ee. Volumul de munca depaseste cu mult scopul declarat al blogului.
      Daca reusesti sa documetezi tema pusa in discutie sunt de acord sa iti public un articol de sinteza prin care sa impartasesti celor posibil interesati acese informatii
      Pe net exista multe alte pagini web specializate pe problema parcurilor eoliene. Posibil ca acolo sa existe deja sintetizate informatiile cautate de tine!
      Succes!
      SGC

  55. Georg E. Says:

    Buna ziua ! In “NTE 007″ si “ANRE 49/2007″ nu gasesc distantele de siguranta/protectie pentru LES 110 kV ingropate in pamant; aveti cumva mai multe informatii legate de acest aspect ?
    Multumesc.

  56. mmer Says:

    Buna ziua,
    Imi puteti spune ce se intampla cu PUZ daca nu a fost obtinut in prealabil un aviz de oportunitate din partea primariei, cerut prin certificatul de urbanism? va multumesc

    • stoianconstantin Says:

      Buna ziua,
      Daca am inteles bine problema, in lipsa acelui aviz de oportunitate, ca de altfel in lipsa oricarui aviz cerut prin CU, PUZ-ul nu se proba pana cand nu se iau toate avizele din CU.
      Succes!
      SGC

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s


%d bloggers like this: